- Dołączył
- 26 Maj 2015
- Posty
- 19192
- Reakcje/Polubienia
- 55827
Cały artykuł:Google wciąż jest na dobrej drodze, aby ograniczyć rozszerzenia blokujące reklamy w Chrome wprowadzając zmiany w interfejsach API.
Firma ujawniła plany opublikowania nowego manifestu rozszerzeń o nazwie Extension Manifest V3, który określa podstawową funkcjonalność rozszerzeń przeglądarki dla przeglądarki Chrome.
Jedna z planowanych zmian wpływa na blokowanie treści. Bez wchodzenia w szczegóły: Google planuje usunąć interfejs API, który jest obecnie używany przez blokery treści do filtrowania treści w Internecie. Zastąpi istniejący interfejs API, którego mogą używać blokery treści, aby kontynuować blokowanie treści internetowych, ale ograniczy liczbę filtrów, które blokery treści mogą załadować w danym momencie.
Zaloguj lub Zarejestruj się aby zobaczyć!ograniczyć liczbę reguł, które rozszerzenie może określić do 30 000 wpisów, a liczbę reguł dynamicznych do 5000 wpisów. Tylko EasyList, lista filtrów blokujących używanych przez wiele blokerów treści, ma obecnie ponad 75 000 reguł. Zmiana wpłynie na skuteczność blokowania reklam w Chrome, chyba że twórcy rozszerzenia znajdą sposób na skompresowanie listy, znalezienie sposobów na przekroczenie limitu lub sprowadzenie jej do poziomu 30 000 za pomocą innych sposobów.
Zaloguj
lub
Zarejestruj się
aby zobaczyć!