Czy Google ograniczy skuteczność rozszerzeń blokujących reklamy?

Grandalf

Bardzo aktywny
Członek Załogi
Moderator
Dołączył
26 Maj 2015
Posty
19192
Reakcje/Polubienia
55827
Google wciąż jest na dobrej drodze, aby ograniczyć rozszerzenia blokujące reklamy w Chrome wprowadzając zmiany w interfejsach API.

Firma ujawniła plany opublikowania nowego manifestu rozszerzeń o nazwie Extension Manifest V3, który określa podstawową funkcjonalność rozszerzeń przeglądarki dla przeglądarki Chrome.

Jedna z planowanych zmian wpływa na blokowanie treści. Bez wchodzenia w szczegóły: Google planuje usunąć interfejs API, który jest obecnie używany przez blokery treści do filtrowania treści w Internecie. Zastąpi istniejący interfejs API, którego mogą używać blokery treści, aby kontynuować blokowanie treści internetowych, ale ograniczy liczbę filtrów, które blokery treści mogą załadować w danym momencie.

Google
Zaloguj lub Zarejestruj się aby zobaczyć!
ograniczyć liczbę reguł, które rozszerzenie może określić do 30 000 wpisów, a liczbę reguł dynamicznych do 5000 wpisów. Tylko EasyList, lista filtrów blokujących używanych przez wiele blokerów treści, ma obecnie ponad 75 000 reguł. Zmiana wpłynie na skuteczność blokowania reklam w Chrome, chyba że twórcy rozszerzenia znajdą sposób na skompresowanie listy, znalezienie sposobów na przekroczenie limitu lub sprowadzenie jej do poziomu 30 000 za pomocą innych sposobów.
Cały artykuł:
Zaloguj lub Zarejestruj się aby zobaczyć!
 

spamtrash

Bardzo aktywny
Zasłużony
Dołączył
11 Styczeń 2014
Posty
4332
Reakcje/Polubienia
5731
Miasto
To tu to tam....
Tu byl sobie post, ale @Kamelka ma pretensje ze jestem "ich ekspertem do wszystkiego". Wiec juz nie ma.
 
Ostatnia edycja:
Do góry