Grandalf

Bardzo aktywny
Członek Załogi
Reakcje/Polubienia
JabRef to menedżer referencyjny bibliografii typu open source. Natywnym formatem pliku używanym przez JabRef jest BibTeX, standardowy format bibliografii LaTeX. JabRef to aplikacja komputerowa, która działa równie dobrze w systemach Windows, Linux i Mac OS X. JabRef powstał w 2003 roku i od tego czasu jest używany przez wielu studentów i naukowców. Jego misją jest poszerzanie wiedzy i doskonalenie badań naukowych. Stworzony przez naukowców dla badaczy i wspiera Cię na każdym etapie pracy badawczej.

Funkcje JabRef:​

• Opcje importu dla ponad 15 formatów referencyjnych
  • Łatwo pobieraj i łącz artykuły pełnotekstowe
  • Pobierz pełne informacje bibliograficzne na podstawie ISBN, DOI, PubMed-ID i arXiv-ID
  • Importuj nowe referencje bezpośrednio z przeglądarki internetowej jednym kliknięciem za pomocą oficjalnego rozszerzenia
  • Uzupełniaj i ulepszaj dane bibliograficzne, porównując je z wyselekcjonowanymi katalogami online, takimi jak Google Scholar, Springer czy MathSciNet
  • Automatycznie zmieniaj nazwy i przenoś powiązane pliki zgodnie z konfigurowalnymi regułami
  • Dostosuj i dodaj nowe pola metadanych lub typy odwołań
  • Grupuj swoje badania w kolekcje hierarchiczne
  • Organizuj artykuły na podstawie słów kluczowych, tagów, wyszukiwanych haseł lub ręcznych przypisań
  • Zaawansowane funkcje wyszukiwania i filtrowania
  • Śledź to, co czytasz: ranking, priorytet, drukowane, o zapewnionej jakości
  • Natywna obsługa BibTeX i BibLaTeX, idealna dla systemów składu tekstu, takich jak LaTeX i Markdown
  • Funkcjonalność „cytuj podczas pisania” dla aplikacji zewnętrznych, takich jak Emacs, Kile,
    Zaloguj lub Zarejestruj się aby zobaczyć!
    i WinEdt
  • Sformatuj odniesienia w jednym z wielu tysięcy wbudowanych stylów cytowania lub stwórz własny styl.
  • Wsparcie dla Worda,
    i
    do wstawiania i formatowania cytatów.
źródło:

JabRef_03.jpg

JabRef_04.jpg

Pobieranie:

Camel1965

Bardzo aktywny
Zasłużony
Reakcje/Polubienia

JabRef 5.12

Added​

Changed​

• We moved the location of the 'Open only one instance of JabRef' preference option from "Network" to "General".
  • The two previews in the change resolver dialog now have their scrollbars synchronized.
  • We changed the setting of the keyword separator to accept a single character only.
  • We replaced "SearchAll" in Web Search by "Search Selected".
  • Short DOI formatter now checks, if the value is already formatted. If so, it returns the value instead of calling the ShortDOIService again.
  • We upgraded to JavaFX 21.0.1. As a consequence JabRef requires now macOS 11 or later and GTK 3.8 or later on Linux
  • A user-specific comment fields is not enabled by default, but can be enabled using the "Add" button.
  • We upgraded to Lucene 9.9 for the fulltext search. The search index will be rebuild.
  • When using "Copy..." -> "Copy citation key", the delimiter configured at "Push applications" is respected.

Fixed​

• We fixed an issue where the added protected term has unwanted leading and trailing whitespaces, where the formatted text has unwanted empty brackets and where the word at the cursor in the textbox can be added to the list.
  • We fixed an issue where in the merge dialog the file field of entries was not correctly merged when the first and second entry both contained values inside the file field.
  • We fixed some small inconsistencies in the user interface.
  • We fixed the issue where the Hayagriva YAML exporter would not include a parent field for the publisher/series.
  • We fixed issues in the external file type dialog w.r.t. duplicate entries in the case of a language switch.
  • We fixed an issue where the right-click action "Copy cite..." did not respect the configured citation command under "External Programs" -> "
    "

Removed​

• We removed duplicate filtering and sorting operations in the MainTable when editing BibEntries.