Pytanie o Live CD

d0r0t@

Bardzo aktywny
Dołączył
8 Styczeń 2014
Posty
985
Reakcje/Polubienia
42
Dawno już chciałam sobie potestować Linuksa, ale nie bardzo mam go gdzie zainstalować i pomyślałam o Live CD. Czy na takim systemie można np. używać programu graficznego? Pytam, bo słyszałam, że GIMP oraz Inkscape lepiej sobie radzą właśnie pod Linuksem. Czy są więc takie Live CD z tymi programami? Może to głupie pytania, ale jestem laikiem w tej dziedzinie i nie wiem jak to dokładnie działa.
 

OXYGEN THIEF

Bardzo aktywny
Członek Załogi
Administrator
Dołączył
26 Maj 2010
Posty
35921
Reakcje/Polubienia
25013
Miasto
Trololololo

graf

Bardzo aktywny
Dołączył
17 Kwiecień 2012
Posty
768
Reakcje/Polubienia
0
Żaden Linux zainstalowany pod Windows nie będzie działał tak jak powinien. Praca na takim Linuksie jest już karą samą w sobie dla tych którym tego rodzaju pomysły przychodzą do głowy. Tym bardziej praca w programach graficznych. I słusznie. :ok
Jak ktoś chce sobie zobaczyć co to takiego ten Linux, to zarówno Live CD jak i Wubi może od biedy być. Trzeba jednak pamiętać o ograniczeniach z tym związanych. Żeby uruchamiać programy z Live CD, należy zaopatrzyć się w odpowiednio dużą ilość pamięci RAM. W przypadku takich dystrybucji lepszym i tańszym rozwiązaniem do "oglądactwa" jest pendrive i odpowiednie przygotowanie takiego nośnika. Można w ten sposób na jednym urządzeniu mieć wiele różnych dystrybucji z których w zależności od potrzeby czy upodobań, można potem korzystać.

d0r0t@ napisał:
Dziękuję za info, ale właśnie przed chwilą znalazłam coś takiego:

Zaloguj lub Zarejestruj się aby zobaczyć!
. Czy to będzie działać, warto pobierać?
To prawie tak samo jakby "przed chwilą znaleźć" Windows 95 czy 98 i chcieć dziś z niego korzystać. Jak ktoś chce to czemu nie, należy jednak wiedzieć że to porzucony staroć.