Czy leci z nami pilot -Pięć błędów jakie popełnił zarząd NC+

sheriff

Bardzo aktywny
Członek Załogi
Moderator
Dołączył
2 Marzec 2013
Posty
1370
Reakcje/Polubienia
355
- Wspaniałomyślne NC+ przysłało mi dzisiaj niesamowity list. W liście tym zachwala jaka to piękna i cudowna fuzja sięstała i jak to cudownie teraz będzie i wspaniale. Chcą ze mną świętować i dlatego jako lojalnemu abonentowi telewizji N przysłali nową umowę – pisze do mnie pan Łukasz, który czuje się zrobiony w wyniku fuzji w totalną trąbę.
A dlaczego?
- Umowa ta, bez mojej zgody, automatycznie od 1 maja podwyższa opłaty za telewizję o 10 zł, wyłącza 4 kanały nPremium i 3 kanały HBO oraz daje mi 4 najgorsze kanały Canal+ (bez głównego z premierami i sportem). Czyli mam 3 kanały premium mniej a mam płacić 10 zł więcej. Oraz automatycznie, bez mojej zgody przedłuża mi tą umowę na następne 18 miesięcy.
Z uwagi na długą współpracę dostaję całe 10 złrabatu od waszego nowego cennika z kosmosu, nie wiem jak się mogę odwdzięczyć. Czy to jest zgodne z prawem, przedłużenie umowy o 18 miesięcy na gorszych warunkach bez zgody i potwierdzenia przez abonenta? Dzwoniąc na ich infolinię dowiedziałem się że takie praktyki są zgodne z polskim prawem. I co tu zrobić... – rozkłada ręce pan Łukasz.
Dziś UOKiK stwierdził, że taka praktyka budzi wątpliwości i będzie prowadził postępowanie w tej sprawie.
Pięć największych błędów NC+ w tej sprawie?
Numer jeden - arogancja.
Najbardziej w całej tej sprawie rozbawiło mnie, że władze nowej platformy były zaskoczone reakcją swoich abonentów. Oni naprawdę byli przekonani, że wszyscy łykną nowe umowy niczym pelikan australijski skorupiaka.
Jak przebiegał tok myślenia władz nowej platformy? Ano mniej więcej tak: konkurencja w segmencie premium się skończyła. Przez długie lata ostro ze sobą walczyliśmy. Zarabialiśmy tak sobie, to teraz sobie odbijemy! Bo kto nam zagrozi? Cyfrowy Polsat? A klienci? Pozgrzytają zębami i się zgodzą. Bo co mają zrobić?
Numer dwa – nie docenili mediów społecznościowych
Taka taktyka raz już się sprawdziła przy okazji połączenia z Wizją TV, o czym słusznie przypomnieli moi koledzy.
Czasy o tyle się jednak zmieniły, że w międzyczasie pojawiły się silne media społecznościowe.
NC + powinno sobie przestudiować przypadek Molly Katchpole z końca 2011 roku. Panna Katchpole świeżo upieczona absolwentka college'u, dorabiająca jako niania zmusiła do zmiany zdania Bank of America – jeden z najpotężniejszych banków w Stanach Zjednoczonych 0 20 mln klientów.
molly.jpg

Bank, jak to banki mają w zwyczaju nagle ogłosił, że od nowego roku wprowadza opłatę miesięczną 5 dol. za korzystanie z kart debetowych.
Panna Katchpole napisała protest przeciwko tej decyzji i wrzuciła go na stronę internetową Change.org. Podpisało się pod nim ponad 300 tys. osób, bank był przysypany skargami klientów, krytykował go nawet prezydent Obama.
Bank – i tutaj będą liczne podobieństwa z NC + skontaktował się z panienką Molly. Ale panienka wnerwiona jak diabli tłumaczeń nie chciała słuchać i konto zamknęła. Bank of America zmienił zdanie i ogłosił, że "po wysłuchaniu głosów klientów rezygnuje z wprowadzenia opłat". Zrobił to kiedy z sondażu Harris Interactive wyszło, że 9 proc. klientów banku zapowiadało, że przeniesie się gdzie indziej.
Szefostwo NC też skontaktowało się z założycielem facebookowego profilu AntyNC + skupiającego niezadowolonych klientów proponując mu spotkanie. I też dostało czarną polewkę.
Ile osób może opuścić NC +? Strzelam, że długoterminowo platforma będzie walczyć o utrzymanie poziomu 2 mln. abonentów (teraz ma ich 2,5 mln.). Ale nie tylko ze względu na bunt abonentów. Raczej dlatego, że będzie ich niemiłosiernie kopać po kostkach Cyfrowy Polsat razem z kablówkami (UPC, Vectra i Multimedia Polska). Czekam z ich strony na specjalną ofertę skierowaną do abonentów chcących odejść z NC+. Chyba, że sami się boją podobnych protestów?
Numer trzy – nie przyznali się do błędu
Zamiast uderzyć się od razu w piersi, ewentualnie mieć pod stołem jakąś niezłą propozycję dla starych klientów, którym zależało na utrzymaniu niektórych kanałów premium, NC+ zaczął opowiadać dyrdymały, że klienci nie zrozumieli oferty. Co to znaczy niezłą? Z lepszymi cenami niż ma konkurencja.
Numer cztery - niekonsekwencja
Kiedy bunt zaczął się nasilać sieć nerwowo zaczęła zwalniać kluczowych pracowników. Jeśli już musieli to zrobić – to później. Straty wizerunkowe byłyby mniejsze gdyby odczekano z taką decyzją kilka miesięcy.
ncplus.jpg

Teraz platforma ma na głowie nie tylko wkurzonych abonentów ale jeszcze na dokładkę UOKiK
Co może zrobić?
Ma dwa scenariusze do wyboru.
1. Iść na przeczekanie, bo za miesiąc, dwa awantura minie (tą drogą raźno zmierza NC+)
2. Wycofać się, umożliwiając tym którzy chcą -przejście do nowej platformy na starych zasadach. Zachęcając jednocześnie jakimś dobrym gratisem do podpisania nowych umów.
Wybór opcji 1 może skończyć się karą UOKiK (i pewnie tak skończy), odejściem części klientów oraz opinią platformy, która wykorzystuje swoich klientów. Taką metkę czyści się długo i za duże pieniądze.
Wybór opcji 2 – to dodatkowe koszty w krótkim terminie ale szybkie uspokojenie sytuacji.
Numer pięć – brak wiary, że dobra jakość obsługi klienta może przekonać klientów do płacenia więcej za swoje usługi
Jak mówi stara zasada: jeść należy małą łyżeczką. Zarówno jedna jak i druga sieć miała wyjątkowo kulawą obsługę klienta, która traktowała klienta jak owcę do strzyżenia. I ma ją nadal – abonenci w okresie największego zamieszania nie mogli się nawet dodzwonić na infolinię.
Problem nie polega na tym, że abonenci nie chcą więcej płacić za telewizję. Problem polega na tym, że ich zdaniem oferta NC+ nie zasługuję na wyższy abonament.
Klienci mogą płacić więcej za dobre usługi jeśli są przekonani, że firma traktuje ich w wyjątkowy sposób.
Dobrym przykładem na to, jest założony w 1999 r. serwis Zappos.com. Sprzedaje buty, torebki i odzież ponad tysiąca marek. Jest drogi, ale klientów traktuje niczym bożki. Zamówienie w poniedziałek? Zazwyczaj już we wtorek przesyłka jest dostarczona - maksymalnie trwa to pięćdni. Gratis. Klient nie jest przekonany, czy chce białe, czy czerwone buty? Zamawia obie pary. I po przymierzeniu jedną odsyła. Również za darmo. Ma na to 365 dni. Pytania? Infolinia działa siedem dni w tygodniu, 24 godziny na dobę.
Kiedy Zappos stał się konkurencją dla Amazon.com, niechętny do wydawania dużych pieniędzy Amazon po prostu go przejąłw 2009 roku niemal za miliard dolarów. Ale zostawił jako odrębną spółkę, by nie zniszczyć jego specyficznego podejścia do klienta, które w anglosaskim internecie coraz częściej staje się wzorem do naśladowania.
NC+ nie może się kopać z koniem czyli Cyfrowym Polsatem na niskie ceny, bo tu zwyczajnie polegnie. Może jednak trzymać przy sobie klientów np. najlepszym na rynku BOK iem (Biurem Obsługi Klienta ), czytelnymi warunkami umów (jedna oferta dla nowych i starych abonentów) itd. Innymi słowy jakością obsługi.

info zaciogniete ze strony

Zaloguj lub Zarejestruj się aby zobaczyć!
:szef :yhy

Pilot: Mamy mało paliwa. Pilnie prosimy o instrukcje...
Wieza: Jaka jest wasza pozycja? Nie ma was na radarze.
Pilot: Stoimy na pasie nr 2 i już całą wieczność czekamy na cysternę. :szydera :dziękuję
 

sheriff

Bardzo aktywny
Członek Załogi
Moderator
Dołączył
2 Marzec 2013
Posty
1370
Reakcje/Polubienia
355
Re: Czy leci z nami pilot -Pięć błędów jakie popełnił zarząd

WZORY WYPOWIEDZEŃ DLA ABONENTÓW CYFRA+ I N (NALEŻY POBRAĆ WŁAŚCIWE).

tutaj na tej stronie bo wiem ze z tym jest klopot


Zaloguj lub Zarejestruj się aby zobaczyć!
:szef
 

Piotr13

Bardzo aktywny
Dołączył
13 Kwiecień 2013
Posty
165
Reakcje/Polubienia
65
Re: Czy leci z nami pilot -Pięć błędów jakie popełnił zarząd

Na wypowiedzenia to już chyba za późno-termin mijał 19 kwietnia. Kto zaspał od 1 maja ma umowę na 18 m-cy i (zazwyczaj) wyższy abonament. :mad:
 

remool

Bardzo aktywny
Fąfel
Dołączył
12 Maj 2011
Posty
2964
Reakcje/Polubienia
71
Re: Czy leci z nami pilot -Pięć błędów jakie popełnił zarząd

Cyfra+: taka oto informacja pojawiła się na stronie ncplus (bez podanej daty opublikowania)
Uprzejmie informujemy, że od 1. kwietnia br. kanały 13th Street Universal, Zone Romantica, religia.tv (dla użytkowników dekoderów SD), ESPN Classic oraz od 1. lipca br. kanały CNN, Cartoon Network, TCM nie będą dostępne w ofercie CYFRY+.

Ponadto od 1. kwietnia br. kanały religia.tv (dla użytkowników dekoderów HD) oraz Trace będą udostępniane promocyjnie, w związku z czym nie będą objęte ofertą gwarantowaną Regulaminem Umowy o Abonament.

W przypadku nie zaakceptowania zmian, przysługuje Państwu prawo do rozwiązania Umowy o Abonament zgodnie z art. 7 §1 Regulaminu Umowy o Abonament, w terminie jednego miesiąca od daty wprowadzenia tych zmian.
. Z treści możemy wywnioskować, że wchodzi ona w życie z dniem 1. kwietnia, więc czas na rozwiązanie umowy dla abonentów Cyfry+ upływa 30 kwietnia 2013 roku. Radzimy jednak dokonać tego bez zbędnej zwłoki, gdyż liczy się data dostarczenia pisma do operatora, a nie data stempla pocztowego.

Abonenci telewizji N mogą złożyć wypowiedzenie w ciągu 14 dni od wprowadzenia zmian w warunkach umowy, a mianowicie:
-do 19.04.2013 w przypadku abonamentów z kanałami nPremium
-do 14.04.2013 w przypadku abonamentów bez kanałów nPremium
Czyli cyfrowcy maja jeszcze tydzień a enkowcy maja pozamiatane ... mogą jedynie czekać już pod skrzydłami nc+ na zmiany w ofercie lub w regulaminie aby zerwać umowę
 

kinimoD

Bardzo aktywny
Dołączył
5 Maj 2012
Posty
668
Reakcje/Polubienia
2
Re: Czy leci z nami pilot -Pięć błędów jakie popełnił zarząd

Ja dostałem na e-mail info, że zostaję w cyfrze na dotychczasowych warunkach do końca umowy i propozycję przejścia do nowej platformy.
Cyfrowcy jeśli teraz nie wyrobią się z odejściem to będą jeszcze mieć szansę w lipcu (wypadają 3 kanały).
 
Do góry