Facebook w panice. Użytkownicy iPhone'ów nie dają się śledzić

OXYGEN THIEF

Bardzo aktywny
Członek Załogi
Administrator
Dołączył
26 Maj 2010
Posty
39511
Reakcje/Polubienia
27897
Miasto
Trololololo
Wprowadzona w iOS 14.5 funkcja transparentności śledzenia aplikacji jest z pewnością jedną z najważniejszych nowych opcji w iOS, która ogranicza ilość danych zbieranych przez reklamodawców od użytkowników. Według analiz zmiana została przyjęta i wprowadzona przez 75% wszystkich użytkowników iOS, a tylko 25% decyduje się na dalsze udostępnianie danych reklamodawcom.


Bloomberg donosi, że taki stan wprowadza Facebooka w stan paniki, ponieważ platforma społecznościowa najwyraźniej nie jest już w stanie dostarczać reklamodawcom wybranych kluczowych danych, co uniemożliwia im poznanie skuteczności ich reklam. W szczególności nabywcy mediów prowadzący kampanie reklamowe na Facebooku nie są w stanie śledzić sprzedaży bezpośredniej swoich klientów. Co więcej, Facebook wydaje się obecnie niezdolny do pokazywania produktów potencjalnym klientom lub ponownego kierowania klientów, którzy już kupili produkt. Brak wiarygodnych statystyk to rzecz niedopuszczalna w świecie reklam, a Facebook próbuje stawać na głowie, by zmienić ten stan rzeczy.


Facebook szuka sposobu na ominięcie restrykcji Apple i bada inne metody dostarczania reklam, również w oparciu o zbieranie danych przechowywanych na urządzeniach iPhone.



Śledzenie aplikacji to funkcja dla poszczególnych apek, która monituje o włączenie śledzenia lub odrzucenie go, ale użytkownicy mogą automatycznie wyłączyć wszystkie przychodzące żądania śledzenia aplikacji, co z minuty na minutę utrudnia pracę reklamodawcom. W jaki sposób Facebook planuje zwalczać opcje, które utrudniają jego działalność reklamową? Wygląda na to, że firma Marka Zuckerberga pracuje nad "nowymi funkcjami reklamowymi, które wymagają mniej danych do pomiaru sukcesu reklamy". Facebook bada również inne metody dostarczania reklam w oparciu o zbieranie danych przechowywanych na iPhonie użytkownika.



"Polityka Apple szkodzi zdolności firm w efektywnym wykorzystywaniu swoich budżetów reklamowych, a tworzone ograniczenia są napędzane przez Apple dla ich własnych korzyści" – twierdzi sprzedawca reklam Facebooka. "Wierzymy, że spersonalizowane reklamy i prywatność użytkowników mogą współistnieć". iOS nie jest już przyjazną przestrzenią dla reklamodawców korzystających z Facebooka. Ponieważ Android wciąż nie ma alternatywy dla śledzenia aplikacji wprowadzonej na iOS, reklamodawcy zaczęli przerzucać środki reklamowe i skupiać się na tej platformie.
info:ithardware.pl
 
Do góry