Strony internetowe muszą na siebie zarabiać – to chyba oczywiste. Problem pojawia się wtedy, gdy próbuje się osiągnąć finansowy sukces kosztem chociażby komfortu z użytkowania serwisu. Wszechobecne reklamy po prostu niezbyt dobrze wpływają na opinię wśród konsumentów. Internauci jednak już dawno znaleźli na to sposób – są nim oczywiście rozszerzenia służące do blokowania niechcianych treści.
Zazwyczaj korzystamy z darmowych programów i nie wspieramy żadnymi datkami deweloperów odpowiedzialnych za te zbawienne niekiedy narzędzia. Firma Mozilla chce zmienić ten trend i całkiem niedawno zapowiedziała płatną wersję swojej popularnej przeglądarki Firefox, która byłaby zupełnie wolna od reklam. Teraz poznaliśmy cenę, jaką przyjdzie nam zapłacić za miesięczny abonament tej aplikacji.
Opłata wynosić będzie 4,99 dolarów miesięcznie. Mozilla ma dzielić tę płatność bezpośrednio z wydawcami czytanych witryn. Te mają dzięki temu zarabiać więcej i w teorii przygotowywać więcej świetnej treści bez potrzeby rozpraszania użytkownika reklamami.
W powyższej cenie zawarte zostanie jeszcze kilka udogodnień. Mowa tu chociażby o wersjach audio artykułach na wybranych stronach, zakładkach zsynchronizowanych na wszystkich urządzeniach czy specjalnej aplikacji do „wykrywania treści”. Wszystko to można oczywiście pobrać za darmo w formie rozszerzeń, ale rzecz jasna bez wsparcia deweloperów.
Abonament obejmować na każdy sprzęt, na jakim zechcemy Firefoxa używać. Wystarczy więc płatność dokonana na komputerze, a z funkcji Premium skorzystamy także na telefonie. Usługa jeszcze nie jest dostępna, lecz naZaloguj lub Zarejestruj się aby zobaczyć!stronie można zapisać się do newslettera, który poinformuje nas mailowo w momencie, kiedy przeglądarka będzie dostępna.
Zaloguj
lub
Zarejestruj się
aby zobaczyć!
Zaloguj
lub
Zarejestruj się
aby zobaczyć!