Malware ukryty w reklamach

fiodor99

Bardzo aktywny
Zasłużony
Dołączył
24 Listopad 2011
Posty
870
Reakcje/Polubienia
86
Miasto
25° 47' N 80° 13' W
Uważaj na malvertising, nową formę zagrożeń w Internecie
Malvertising to nazwa złożona ze słów malware (złośliwe programy) i advertising (reklama). Reklamy często są odsprzedawane przez kolejne strony. Dlatego, prawie niemożliwym jest wyśledzenie, kto je umieścił, a przestępcy dodatkowo bardzo umiejętnie ukrywają swoje działania.

rPzBgVP5pW8KDWlISxe3.jpeg


Działanie malvertisingu polega na umieszczaniu złośliwego kodu lub skryptu w reklamach, który aktywowany jest po kliknięciu w nią. Oto najważniejsze z ostatnich statystyk opublikowanych przez specjalistów z Bitdefender:

W 2014 r. cyberprzestępcy, skupią się bardziej niż kiedykolwiek na zysku z malvertising’u;
Miliony użytkowników na całym świecie jest narażonych na złośliwe oprogramowanie, spam, phishing i oszustwa, używając legalnych witryn internetowych, takich jak portale gazet i usług poczty e-mail.
Nawet rozgłos wokół niedawnego ataku malvertising na Yahoo nie zakończył rosnącej fali rozprzestrzeniania złośliwych ogłoszeń w Internecie. Odkryto właśnie kolejne, niebezpieczne reklamy w USA na Yahoo! Messenger Insider;
Oprócz gier i reklam, oszuści zarabiają również na z tworzeniu fikcyjnych stron internetowych, które wyglądają jak te utworzone przez legalne firmy;

Badania wykazały, że prawie 7% stron docelowych na platformach reklamowych stanowią poważne zagrożenia dla użytkowników komputerów. Dominuje właśnie malvertising, który ma formę fałszywych ofert, ogłoszeń, reklam i oszustw finansowych. Za pomocą swoich przynęt na wielu platformach reklamowych, oszuści mogą pomnożyć swoje szanse na zarabianie pieniędzy przy minimalnym wysiłku, dlatego coraz częściej korzystają z tego rodzaju ataków.

Kolejna istotną konkluzją jest to, że najgroźniejszymi zagrożeniami promowanymi przez reklamy nie są te znalezione między pornografią a randkami online, ale te na biznesowych i informatycznych witrynach. Podsumowując, użytkownicy powinni być bardziej ostrożni w kontaktach z reklamami internetowymi.
źródło:

Zaloguj lub Zarejestruj się aby zobaczyć!
 
Do góry