- Dołączył
- 26 Maj 2015
- Posty
- 19243
- Reakcje/Polubienia
- 56070
SOCMINT jest procesem gromadzenia i analizowania zebranych informacji z różnych portali społecznościowych, kanałów i grup komunikacyjnych w celu namierzenia obiektu, zebraniu o nim jak najwięcej danych cząstkowych oraz potencjalnie w celu zrozumienia jego działania. Wszystko po to by analizując zebrane informacje – osiągnąć założony cel poprzez podjęcie właściwych decyzji operując jak największą liczbą zebranych i zwalidowanych danych. Tak moglibyśmy zamknąć definicję według gałęzi biało wywiadowczej. Jednak SOCMINT jest także wykorzystywany jako narzędzie analizy marketingowej i społecznej – w celu zrozumienia wpływu tzw. influencerów na środowisko danego portalu lub całe społeczeństwo obserwatorów (tzw. “followersów”). Dzięki analizie zachowań obserwatorów, firmy, influencerzy czy same portale social media są w stanie wpływać na emocje, sentyment użytkownika oraz przewidywać jego zachowania. Priorytetem takiej analizy jest właściwa decyzja co do zawartości jaka ma być “serwowana” użytkownikowi. Co czyta, co lubi, co ogląda, na czym spędza najwięcej czasu, co kliknął, co zamknął. Innymi słowy – mechanizmy uczenia maszynowego oraz analiza big data powoduje, że użytkownik prawie zawsze otrzymuje w postaci treści to co jest z obszaru jego zainteresowań. Także w kwestii doboru reklam.
Zaloguj
lub
Zarejestruj się
aby zobaczyć!