- Dołączył
- 23 Wrzesień 2016
- Posty
- 3893
- Reakcje/Polubienia
- 1229
USA: Dane 143 milionów klientów Equifax skradzione
Jeżeli takie biura sobie nie radzą, to strach pomyśleć co może wydarzyć się u nas.
Jeden z banków w Polsce, po zmianie systemu tak go unowocześnił, że teraz trzeba przy logowaniu podawać całe hasło. Stary system bankowości internetowej wymagał podczas logowania podania losowo wybranych znaków, co było i bezpieczniejsze i bardziej przyjazne dla klienta banku. Teraz za to, ileś osób ma dużo więcej kasy za wprowadzenie tych "udogodnień", ktoś inny łatwiej może pozyskać dane potrzebne do wyczyszczenia kont klientów tegoż - a jakże! - banku, a klienci mogą już kupić sobie sznur (póki mają jeszcze na to środki).
Dlatego w Polandii nie dam się namówić na te mobilne udogodnienia typu konto bankowe w telefonie, mobilne dowody osobiste, itd. itp. Przynajmniej tyle mogę.
Źródło: instalki.plPrzejęto m.in. numery kart kredytowych, praw jazdy, ubezpieczeń społecznych, imiona, nazwiska, daty urodzenia.
Equifax to jedno z trzech największych w USA biur informacji gospodarczej. Jak donoszą amerykańskie media, padło ono ofiarą potężnego ataku hakerskiego, w wyniku którego cyberprzestępcy mogli uzyskać dostęp do danych nawet 143 milionów osób. Atak odbił się szerokim echem na giełdzie Wall Street, gdzie akcje spółki spadły o 12 procent.
Atak wykryto 29 czerwca, ale spółka poinformowała o nim dopiero wczoraj. Hakerzy zdobyli 209 tysięcy numerów kart kredytowych, uzyskali również dostęp do numerów praw jazdy, ubezpieczeń społecznych, imion, nazwisk, dat urodzenia.
Czytaj całość:Zaloguj lub Zarejestruj się aby zobaczyć!
Jeżeli takie biura sobie nie radzą, to strach pomyśleć co może wydarzyć się u nas.
Jeden z banków w Polsce, po zmianie systemu tak go unowocześnił, że teraz trzeba przy logowaniu podawać całe hasło. Stary system bankowości internetowej wymagał podczas logowania podania losowo wybranych znaków, co było i bezpieczniejsze i bardziej przyjazne dla klienta banku. Teraz za to, ileś osób ma dużo więcej kasy za wprowadzenie tych "udogodnień", ktoś inny łatwiej może pozyskać dane potrzebne do wyczyszczenia kont klientów tegoż - a jakże! - banku, a klienci mogą już kupić sobie sznur (póki mają jeszcze na to środki).
Dlatego w Polandii nie dam się namówić na te mobilne udogodnienia typu konto bankowe w telefonie, mobilne dowody osobiste, itd. itp. Przynajmniej tyle mogę.