Nowości Motoryzacyjne

Mirko

Bardzo aktywny
Ekspert
Dołączył
10 Czerwiec 2011
Posty
10099
Reakcje/Polubienia
7417
Aby dodatkowo podkreślić wprowadzenie modelu na europejski rynek Ford Mustang rozpocznie przyjmowanie pierwszych zamówień na ten kultowy model 24 maja, czyli w dniu finału Ligi Mistrzów UEFA.
 

Mirko

Bardzo aktywny
Ekspert
Dołączył
10 Czerwiec 2011
Posty
10099
Reakcje/Polubienia
7417
Audi R8 LMX
b344a5c14bec1d81f5f0ae0999bd545c.jpg
b6e76c010ffc6ee8c9e2a4acaf899bb4.jpg

16570a12d6ad04b4afc1916a7273262c.jpg
1d7decad922e03a9a7b29090fad0a916.jpg

Pierwsze auto z laserowymi światłami.
Audi jest jed­nym z pio­nie­rów w dzie­dzi­nie roz­wo­ju sa­mo­cho­do­wych tech­nik oświe­tle­nia. W roku 2008, Audi R8 jako pierw­szy na świe­cie po­jazd se­ryj­ny, wy­po­sa­żo­no w pełni dio­do­we re­flek­to­ry, a w roku 2012 do­da­no mu kie­run­kow­ska­zy ze zdy­na­mi­zo­wa­nym spo­so­bem sy­gna­li­zo­wa­nia. Wpro­wa­dza­jąc re­flek­to­ry dio­do­we Audi Ma­trix LED, które za­de­biu­to­wa­ły w roku 2013 w od­mło­dzo­nym Audi A8, czte­ry pier­ście­nie za­po­cząt­ko­wa­ły nowy roz­dział roz­wo­ju sa­mo­cho­do­we­go oświe­tle­nia. W mo­de­lu R8 LMX, Audi wpro­wa­dza ko­lej­ne ulep­sze­nie: świa­tła dro­go­we ge­ne­ro­wa­ne są przez wiąz­kę la­se­ro­wą, po­pra­wia­jąc tym samym za­sięg oświe­tle­nia.
 
A

Anonymous

Ale ta technologia zapiernicza :eek: .Ksenony to już przeżytek,adaptacyjne bi-xenony,żadne halo,LED-y wkraczają śmiało do niższych segmentów.Ot chociażby taki nowy Leon (tak na marginesie : koszt wymiany całej lampy w ASO- 3 500 :wariat ) a teraz doszły jeszcze te laserowe.
BTW. BMW i8 będzie miał takie same :) .
 

Mirko

Bardzo aktywny
Ekspert
Dołączył
10 Czerwiec 2011
Posty
10099
Reakcje/Polubienia
7417
Audi A3 Clubsport Quattro Concept
8454dd7ce00694702af6b07d1f4e214c.jpg
54bbab5f8e639aceadf8aa6d831bf9dc.jpg

27b9d4b2f257b55e773371185047c984.jpg
a112e3f5bddac2838e16d98fbd8805ab.jpg

Pod­czas te­go­rocz­ne­go zlotu nad Wor­ther­see, który od­bę­dzie się od 28 do 31 maja w Re­if­nitz w Au­strii, Audi za­pre­zen­tu­je model A3 Club­sport Qu­at­tro Con­cept.Jest to model kon­cep­cyj­ny ba­zu­ją­cy na S3 Li­mo­usi­ne. Pod maską kryje sie pię­cio­cy­lin­dro­wy sil­nik TFSI o po­jem­no­ści 2480 cm3, który ge­ne­ru­je moc 525 KM. Kiedy ha­mu­je z dużej pręd­ko­ści, uak­tyw­nia się tzw. air brake. Uru­cha­mia­ny elek­tro­nicz­nie tylny seg­ment po­kry­wy ba­gaż­ni­ka bły­ska­wicz­nie pod­no­si się z po­zy­cji spoj­le­ra w po­zy­cję pra­wie pio­no­wą. Przy pręd­ko­ści 250 km/h, ha­mu­lec po­wietrz­ny skra­ca drogę ha­mo­wa­nia o ok. 12 me­trów. Rów­nież dla­te­go, że ESC, dzię­ki zwięk­szo­ne­mu do­ci­sko­wi, może prze­ka­zać tyl­nej osi wię­cej mocy ha­mo­wa­nia. :ok
 

programexe

Bardzo aktywny
Zasłużony
Dołączył
6 Sierpień 2010
Posty
776
Reakcje/Polubienia
0

Zaloguj lub Zarejestruj się aby zobaczyć!
Moc 650 KM, moment obrotowy równy 820 Nm przyspieszenie do 100 km/h w 3,2 s. i maksymalna prędkość 340 km/h. Tak w założeniach ma prezentować się charakterystyka Arrinery Hussarya. To od nowa narysowany model, zupełnie inny niż pierwszy egzemplarz Arrinery pokazany w 2011 roku. Pierwszy film ukazujący samochód w ruchu, który pojawił się w sierpniu 2011 roku, dodatkowo rozbudził emocje i niejeden wierzył już w rychły debiut polskiego rywala Ferrari i Lamborghini. W maju 2012 r. dziennikarz motoryzacyjny, Jacek Balkan stwierdził jednak, że polski supersamochód to zwykłe oszustwo. W zrealizowanym przez niego materiale wideo można było usłyszeć, że Arrinera to jedynie replika, przypominająca Lamborghini Reventona.

Jak stwierdził dziennikarz, Arrinerę oparto na ramie wykonanej przez firmę Bojar, zajmującą się tworzeniem replik, a w jej wnętrzu można znaleźć wloty powietrza od Opla Corsy i zegary z Audi A6. To zaś miało sugerować, że do napędzania pokazanej wersji Arrinery użyto również silnika tego niemieckiego koncernu. Takie same podejrzenia pojawiły się już w styczniu 2012 r. na blogu venowatch.blogspot.com, gdzie oskarża się spółkę Veno, posiadającą akcje swojej spółki-córki Arrinera Automotive, o to, że jedynym celem jej istnienia było "wyciągnięcie" od inwestorów jak największych sum, a nie zbudowanie supersamochodu.
Minęły jednak dwa lata. W tym czasie przed sądami toczyły się sprawy związane z tą publikacją, a Arrinera od czasu do czasu publikowała informacje o postępie prac. W listopadzie firma zaprezentowała film z testów jeżdżącej ramy Hussaryi z silnikiem V8 General Motors o pojemności 6,2 litra oraz skrzynią biegów włoskiej firmy Cima o symbolu T906HE, w której maksymalny moment obrotowy na wejściu wynosi 900 Nm. Jak wynika z filmu, w testach brał udział Lee Noble, który jest jednym z twórców samochodu.

Narysowana na nowo Arrinera może się podobać. Niektórym może też przywodzić na myśl znane modele topowych marek, takie jak Ferrari California, Ferrari F12 Berlinetta czy Corvette Stingay. Z niecierpliwością czekamy na pierwszy jeżdżący egzemplarz, a potem produkcję seryjną.
1396850546.jpg
1396850616.jpg
1396850428.jpg
1396850453.jpg



Design

Auto charakteryzuje nadwozie o dynamicznych i ostrych liniach, które wyraźnie wskazuje na ogromne możliwości supersamochodu. Przód poprowadzony jest nisko przy ziemi, co niezwykle poprawia właściwości aerodynamiczne. Dwa wloty powietrza sprawiają, że pęd powietrza dynamicznie chłodzi hamulce. Obserwując auto z boku nie można się oprzeć wrażeniu, że pojazd jest zaskakująco asymetryczny: przesunięta do przodu kabina pasażerska i wydatnie wznosząca się linia drzwi, nie są elementami do których jesteśmy przyzwyczajeni obserwując zwykłe samochody w codziennym ruchu miejskim. Tak futurystycznie wyglądające nadwozie jest m.in. konsekwencją lokalizacji potężnego silnika, który jest zamontowany centralnie, przez co wyraźnie dominuje nad całą konstrukcją. Z tyłu samochodu znajdzie się również bardzo nietypowa obudowa tłumików, która wraz z dyfuzorem przypomina dysze samolotu odrzutowego. Supersamochód Arrinera zostanie wyposażony w silnik, który dostarczy moc 650 KM. Niepowtarzalna będzie też karoseria, której kształty i lekka budowa pozwolą na wykorzystanie możliwości jednostki napędowej. Głównym stylistą, który opracował linię Arrinery jest Pavlo Burkatskyy.

Rama i nadwozie

Rama zaprojektowana przez Lee Noble’a powstanie z wysokowytrzymałej stali o zróżnicowanym przekroju z uwzględnieniem odpowiedniej wytrzymałości na skręcanie. Będzie ona niezwykle lekka i będzie się charakteryzowała dużą odpornością na odkształcenia. Doświadczenie brytyjskiego konstruktora (ponad 30-lat w branży) supersamochód gwarantuje także odpowiedni poziom bezpieczeństwa dla samochodów tej klasy. Opcjonalnie nadwozie, wnętrze oraz podłoga samochodu będą mogły być wykonane z kompozytów węglowych i kewlarowych.

Wnętrze

Poszczególne elementy zostaną wykonane są ze skóry najwyższej jakości i kompozytów. W aucie znajdzie się zestaw audio, pełna elektryka szyb i lusterek oraz klimatyzacja. Ze względów bezpieczeństwa - w przypadku dachowania - za fotelami znajdą się wzmocnione pałąki, a obydwa fotele są wyposażone w pasy bezwładnościowe.

Silnik

Pod maską znajdziemy 8-cylindrową jednostkę o pojemności 6,2 l., mocy maksymalnej wynoszącej 650 KM i momencie obrotowym równym 820 Nm.

Koła

19-calowe koła stworzą dodatkową przestrzeń dla wydatnie powiększonego układu hamulcowego. Na obręczach będących odlewem z metali lekkich zostaną założone opony o rozmiarze 255/35 R19 z przodu i 335/30 R19 z tyłu.

Hamulce

Na przednich kołach znajdą się zaciski 6-tłoczkowe i tarcze 380 mm. Z tyłu zaciski 4-tłoczkowe i tarcze 350 mm.

Zawieszenie

Niezależne, trapezowe, zoptymalizowane do prowadzenia w zakrętach oraz przy dużych prędkościach.

Kamera termowizyjna

Pojazd opcjonalnie będzie mógł mieć zainstalowaną kamerę termowizyjną, która monitoruje przestrzeń kilkuset metrów przed samochodem. Ilekroć kamera zarejestruje obiekt o podwyższonej wobec otoczenia temperaturze, czyli przypuszczalnie człowieka lub zwierzę, kierowca będzie mógł dostrzec jasny i wyraźny obraz tego obiektu na wyświetlaczu umiejscowionym w środkowej konsoli na wysokości oczu kierowcy. Dzięki temu wzrasta poziom bezpieczeństwa w nocy i we mgle w sposób nieporównywalny z efektem jakie dają światła ksenonowe.

Wymiary i orientacyjne dane techniczne wersji docelowej
Długość (mm): 4450
Szerokość (mm): 2056
Wysokość (mm): 1190
Rozstaw kół przód (mm): 1744
Rozstaw kół tył (mm): 1744
Rozstaw osi (mm): 2695
Pojemność silnika (l): 6.2
Silnik: V8
Moc (KM): 650
Maks. moment obr. (Nm): 820
Skrzynia biegów: CIMA
Masa (kg): 1300
Masa/moc (kg/1 KM): 2,0
0-100 km/h: 3,2
0-200 km/h: 8,9
0-200-0 km (s): 14,3
200-0 km/h (m): 133
Czas na 1/4 mili (s): 11.0
Prędkość maks. km/h: 340
Przeciążenie w zakręcie (g): 1,3

Wyposażenie wersji podstawowej:
radioodtwarzacz CD/MP3, 4 głośniki, zestaw głośnomówiący Bluetooth®
kolumna kierownicy z możliwością regulacji nachylenia i długości
elektrycznie sterowane i podgrzewane lusterka boczne
elektrycznie sterowane szyby przednich drzwi
ergonomiczne sportowe fotele przednie
obszywana skórą deska rozdzielcza
centralny zamek sterowany pilotem
światła do jazdy dziennej (DRL)
kierownica sportowa, 3-ramienna
światła LED: mijania i długie
19-calowe obręcze aluminiowe
lampki do czytania z przodu
zestaw naprawczy do opon
manualna skrzynia biegów
klimatyzacja manualna
pasy bezwładnościowe
silnik o mocy 650 KM
kamera cofania
czujniki parkowania
dywaniki podłogowe
tapicerka skórzana
złącze AUX-in

Pakiety wyposażenia opcjonalnego:
Pakiet Termowizja - kamera termowizyjna firmy FLIR + podnoszony ekran LCD.
Pakiet Carbon wnętrze - elementy wykonane z włókna węglowego z widocznymi włóknami: konsola środkowa, progi wewnętrzne, rączki w drzwiach, obudowa cyferblatów, kierownica, tylne oparcie foteli.
Pakiet Carbon - elementy wykonane z włókna węglowego z widocznymi włóknami: lusterka, tylny dyfuzor, osłona silnika.
Pakiet Carbon premium - elementy wykonane z włókna węglowego z widocznymi włóknami: pakiet standard + kompletna karoseria wykonana z włókna węglowego.
Pakiet Carbon mat - wszystkie elementy wykonane z matowego włókna węglowego.
Pakiet Car audio premium - system 6 głośników wraz ze wzmacniaczem, DVD z nawigacją.
Pakiet LED - podświetlenie wnętrza kabiny pasażerskiej oraz drzwi za pomocą LED.
Pakiet Hamulce - powiększone tarcze hamulcowe i zaciski firmy AP Racing lub Brembo.
Pakiet Power - wzmocniony silnik do 700 KM, powiększone tarcze hamulcowe i zaciski.
Pakiet Tor – czteropunktowe pasy, utwardzone zawieszenie, obniżony profil opon, fotele kubełkowe wykonane z włókna węglowego.
Pakiet Exclusive - indywidualny kolor nadwozia, detale wnętrza, przeszycia na skórze, elementy z włókna węglowego w jednym z pięciu dostępnych wzorów pokrywane odcieniem podobnym do

Wszelkie prawa zastrzeżone. Copyright by Arrinera 2014
tb, moto.wp.pl
 

Mirko

Bardzo aktywny
Ekspert
Dołączył
10 Czerwiec 2011
Posty
10099
Reakcje/Polubienia
7417
Honda NM4 Vultus
d127eed54a9626ddfecf173f8a89edb8.jpg
92c60ed6a95e512d48f43b6a14201971.jpg
22f6b486d757051fc31c064dbac7f072.jpg

Już w naj­bliż­szy week­end od­bę­dzie się naj­więk­szy w Eu­ro­pie kon­went dla fanów ko­mik­sów - Lon­don Co­mic­Con. Honda słusz­nie uzna­ła, że bę­dzie to do­sko­na­łe miej­sce do za­pre­zen­to­wa­nia mo­de­lu NM4 Vul­tus.
Honda NM4 Vul­tus jest fu­tu­ry­stycz­nym cru­ise­rem stwo­rzo­nym z myślą o mło­dych lu­dziach, ale jego kształ­ty do­ce­nią rów­nież trzy­dzie­sto­lat­ko­wie, któ­rzy byli fa­na­mi „Łowcy an­dro­idów”, „Ghost In The Shell” i tym po­dob­nych. Me­cha­nicz­nie w mo­to­cy­klu nie ma ab­so­lut­nie żad­nej re­wo­lu­cji. Pod owiew­ka­mi umiesz­czo­no sil­nik o po­jem­no­ści 745 ccm znany z mo­de­lu NC750. Moc i mo­ment ob­ro­to­wy będą prze­no­szo­ne przy po­mo­cy sze­ścio­stop­nio­wej prze­kład­ni DCT.
Lon­don Co­mic­Con roz­po­czy­na się 23 maja i po­trwa do 25 maja. W tym cza­sie od­wie­dza­ją­cy kon­went fani ko­mik­sów będą mogli zo­ba­czyć no­we­go Vul­tu­sa. Sty­li­sty­ka mo­to­cy­kla na pewno wzbu­dzi sporo skraj­nych emo­cji.
 

Mirko

Bardzo aktywny
Ekspert
Dołączył
10 Czerwiec 2011
Posty
10099
Reakcje/Polubienia
7417
Nissan Pulsar
035b490f5fca1cb97621284b08e46e23.jpg
08bfd010fc6af41b2320ace23cfdffa6.jpg

Auto zadebiutuje w październiku na salonie w Paryżu i zaraz potem pojawi się w salonach.
Mie­rzą­cy 4385 mm dłu­go­ści kom­pakt ma 2,7-me­tro­wy roz­staw osi - jest więc nieco więk­szy od Volks­wa­ge­na Golfa.
Do na­pę­du Nis­sa­na Pul­sa­ra tra­fią m.​in. tur­bo­do­ła­do­wa­ne sil­ni­ki - ben­zy­no­we 1,2 DIG-T o mocy 115 KM i 110-kon­ny 1,5-li­tro­wy tur­bo­die­sel dCi. To­po­wy motor ben­zy­no­wy o mocy 190 KM i po­jem­no­ści 1,6 litra do­łą­czy w przy­szłym roku.
Japończycy zamierzają powalczyć z Volkswagenem Golfem. Ciekawe ?? :)
 
A

Anonymous

Mirko napisał:
Nissan Pulsar
Japończycy zamierzają powalczyć z Volkswagenem Golfem. Ciekawe ?? :)
Ale paździerz :eek: .Takim designem to mogli by tylko powalczyć ze starą Multiplą :szydera .
 

programexe

Bardzo aktywny
Zasłużony
Dołączył
6 Sierpień 2010
Posty
776
Reakcje/Polubienia
0
Ten pólsar to obraza dla tej strony, Arrinea PL po reanimacji uzyciem duzej ilosci Pb i bialego dymu na skutek szoku po tej wiadomosci zapowiedziała dzialania wojenne z uzyciem napalmu i broni atomowej przeciwko tworcom tego koszmaru.

dla oddechu po tym ekologicznym badziewiu
2015-Dodge-Challenger-SRT-18.jpg
2015-Dodge-Challenger-SRT-7.jpg
2015-Dodge-Challenger-SRT-17.jpg
2015-Dodge-Challenger-SRT-8.jpg

Nowy Dodge Challenger HellCat v8 6.0l 600KM
 

Mirko

Bardzo aktywny
Ekspert
Dołączył
10 Czerwiec 2011
Posty
10099
Reakcje/Polubienia
7417
Szkice nowego Volks­wa­ge­na Pas­sa­ta
cf000ecf96267535815e206e330b552a.jpg
ebea72784e1fbe82e3b820a4d0abb85d.jpg


Na­stęp­ca obec­ne­go Volks­wa­ge­na Pas­sa­ta ujrzy świa­tło dzien­ne je­sie­nią tego roku, nowy model ma mieć bar­dziej dynamicz­ną syl­wet­kę.Pod maskę tra­fią sil­ni­ki o mocy od 120 do 280 KM. Wśród nich m.​in. nowy 2-li­tro­wy sil­nik Die­sla TDI o mocy 240 KM i 500 Nm mo­men­tu ob­ro­to­we­go. Przy współ­pra­cy z 7-stop­nio­wą skrzy­nią DSG i na­pę­dem na czte­ry koła nowy Pas­sat ma zu­ży­wać śred­nio 5 l/100 km.
Drapieżna sylwetka ??
 

Mirko

Bardzo aktywny
Ekspert
Dołączył
10 Czerwiec 2011
Posty
10099
Reakcje/Polubienia
7417
Lamborghini Gallardo
1d45c9098e61e336a7482540a4b833f2.jpg
5ae104ffc091c6fe2dffa33de4c8f7dc.jpg
7e533761861a272a4f6162ebc5825258.jpg
eae9808cd035a3e7a761ce2cbc4da28d.jpg
577e8bece75c03b0fe2cad524d818e90.jpg
0b67cfd05705beb55248b0bfc134348f.jpg

Moto Show Kra­ków 2014
Pre­zen­ta­cja cał­ko­wi­cie wi­zjo­ner­skie­go kon­cep­tu auta, które ponad rok temu po­wsta­ło w gło­wie wła­ści­cie­la firmy, by na­stęp­nie w po­sta­ci szki­ców zo­stać prze­la­ne na pa­pier, a po 10 mie­sią­cach pracy w mo­de­lar­ni osią­gnąć osta­tecz­ny kształt.
 
A

Anonymous

programexe napisał:
Z tyłu wygląda jak rumuński złom składany z resztek ze złomu,
Przód i linia boczna bez zarzutu ale tył faktycznie strasznie fajansiarski i niepasujący do całości.
 
Do góry