Grandalf

Bardzo aktywny
Członek Załogi
Moderator
Dołączył
26 Maj 2015
Posty
19209
Reakcje/Polubienia
55907
Blockbench to darmowy, nowoczesny edytor graficzny dla modeli low-poly i boxy modeling z teksturami pixel art. Modele można eksportować do standardowych formatów, udostępniać, renderować, drukować w 3D lub używać w silnikach gier. Istnieje również wiele dedykowanych formatów dla Minecraft Java i Bedrock Edition z funkcjami specyficznymi dla formatu. Aplikacja Blockbench oferuje nowoczesny i intuicyjny interfejs użytkownika, obsługę wtyczek i innowacyjne funkcje. Jest to branżowy standard tworzenia niestandardowych modeli 3D dla Minecraft Marketplace.

Obiekty low poly są wykorzystywane przede wszystkim w aplikacjach generujących grafikę trójwymiarową w czasie rzeczywistym. Liczba możliwych do wyświetlenia wielokątów w danej jednostce czasu jest ograniczona wydajnością komputerów i kart graficznych, dlatego trójwymiarowe modele projektowane są tak, aby osiągnąć kompromis między nią a otrzymanymi wrażeniami estetycznymi. Uwzględniane są tutaj możliwości konkretnego silnika renderującego, sposób wykorzystania obiektu oraz jego odległość od obserwatora.

Cechy programu Blockbench:

  • Modelowanie
    Udostępnia wszystkie narzędzia, aby proces tworzenia modeli low-poly był tak prosty, jak to tylko możliwe. Użyj prostopadłościanów, aby uzyskać estetykę Minecrafta lub twórz złożone kształty low-poly za pomocą narzędzi do modelowania siatki.
  • Narzędzia do teksturowania
    Twórz, edytuj i maluj tekstury bezpośrednio w programie. Twórz lub importuj palety, maluj lub rysuj kształty. Program może automatycznie utworzyć mapę UV i szablon dla Twojego modelu, dzięki czemu możesz od razu rozpocząć malowanie.
    Możesz malować bezpośrednio na modelu w przestrzeni 3D, użyć edytora tekstur 2D lub podłączyć swój ulubiony zewnętrzny edytor obrazów lub oprogramowanie pixel art.
  • Animacje
    Blockbench jest wyposażony w potężny edytor animacji. Skonfiguruj swój model, a następnie użyj położenia, obrotu i skalowania klatek kluczowych, aby go ożywić. Użyj edytora wykresów, aby dopracować swoje dzieło.
    Animacje można później wyeksportować do Minecraft: Bedrock Edition, wyrenderować w
    Zaloguj lub Zarejestruj się aby zobaczyć!
    lub Maya, lub udostępnić w Sketchfab.
    Zaloguj lub Zarejestruj się aby zobaczyć!
  • Wtyczki
    Dostosuj program za pomocą wbudowanego sklepu z wtyczkami.
    Wtyczki rozszerzają funkcjonalność Blockbench poza to, do czego jest już zdolny. Dodają nowe narzędzia, obsługują nowe formaty eksportu czy generatory modeli.
    Możesz także stworzyć własną wtyczkę, aby rozszerzyć program lub obsługiwać własny format.
źródło:
Zaloguj lub Zarejestruj się aby zobaczyć!


68747470733a2f2f7765622e626c6f636b62656e63682e6e65742f636f6e74656e742f66726f6e745f706167655f6170702e706e67


Blockbench_01.webp

Zaloguj lub Zarejestruj się aby zobaczyć!


Pobieranie:
Zaloguj lub Zarejestruj się aby zobaczyć!
 

Grandalf

Bardzo aktywny
Członek Załogi
Moderator
Dołączył
26 Maj 2015
Posty
19209
Reakcje/Polubienia
55907
Blockbench 4.6.0

New features
  • Added mesh cluster selection mode
  • Added looped playback toggle
  • Added RGB color sliders and color picker options menu
  • Added additive texture view mode
  • Added render sides option per texture
  • Added UI mode setting
  • Added ability to import bedrock entity files in order to open the model
  • Added "impulse" button type to placeholders
  • Ability to paint through transparent pixels (
    Zaloguj lub Zarejestruj się aby zobaczyć!
    )

Changes

  • New tab overview screen
  • Multiple dialogs can now stay open at once
  • Added armor stand ground display presets
  • Color coded display mode sliders
  • Improve start screen loading order, the backup section now shows up instantly when available
  • Update and improve display skin selecting
  • Faces and edges can now be selected individually rather than vertex based (
    Zaloguj lub Zarejestruj się aby zobaczyć!
    )
  • Make focus on selection shift camera by default (
    Zaloguj lub Zarejestruj się aby zobaczyć!
    )
  • Added keyboard modifier menu in tablet mode
  • Added a warning when scaling box UV models (
    Zaloguj lub Zarejestruj się aby zobaczyć!
    )
  • Hide 0 width Box UV faces in UV editor
  • Hide UV-related context menus in image editor
  • Render images smooth in editor when image smaller than screen
  • Enabled blend modes on fill and shape tool (
    Zaloguj lub Zarejestruj się aby zobaczyć!
    )
  • Support unhandled fields and render_type in java block/item format
  • Added render sides and render mode options to texture properties dialog
  • Added orientation option in image extruder
  • Added Option to embed textures in bbmodel file (
    Zaloguj lub Zarejestruj się aby zobaczyć!
    )
  • Display UV and Element panels when no elements selected
  • Let new cubes and meshes inherit parent marker color
  • Allow selecting appimage files as image editor
  • Improved startup performance
  • Improved element performance

GIF Recorder update

  • GIFs now record without anti aliasing by default to improve render quality and reduce artifacts
  • Added Pixelate option
  • Added background image option (
    Zaloguj lub Zarejestruj się aby zobaczyć!
    )
  • Added option to record as Animated PNG (APNG)
  • Added option to record as PNG sequence (
    Zaloguj lub Zarejestruj się aby zobaczyć!
    )
  • GIF size in KB or MB is now displayed in the screenshot result dialog.
  • Improved recording performance

Molang features (MolangJS 1.6)

  • Added Molang autocomplete in all Molang input fields
  • Added support for conditional scopes and loops
  • Added in_range, all, any, and approx_eq (
    Zaloguj lub Zarejestruj się aby zobaczyć!
    ) (
    Zaloguj lub Zarejestruj się aby zobaczyć!
    )
  • Ability to use placeholder variables in particle effects
  • Improved execution performance

Technical changes

  • Added ShapelessDialog API for shapeless dialogs such as the new tab overview
  • Removed Jimp library
  • Added selected condition in Condition API
  • Update material icons
  • Allow plugins to be installed from URL queries
  • Added additional event hooks (
    Zaloguj lub Zarejestruj się aby zobaczyć!
    )

Fixes

  • Fixed
    Zaloguj lub Zarejestruj się aby zobaczyć!
    Closing other tab closes "New Tab"
  • Fixed locators and nulls not updating when flipped
  • Fixed
    Zaloguj lub Zarejestruj się aby zobaczyć!
    Fix default context menu in Firefox
  • Fixed links not correctly underlined in Firefox
  • Fixed cubes forced to box UV when generating box UV template
  • Fixed template generator suggesting invalid resolution presets
  • Fixed pasted cubes not switching to required UV mode
  • Fixed error when loading animation with no matching element
  • Fixed comment in 1.17 modded entity template
  • Fixed vertex snap for individual vertices not working in some cases
  • Fixed export scale setting not applying to OBJ format
  • Auto export keyframe with slight rotation when bone is relative to entity
  • Fixed
    Zaloguj lub Zarejestruj się aby zobaczyć!
    hovering over the borders of a texture shows the brush outline in the wrong place
  • Fixed min max not working correctly for number settings
  • Fixed typo in "Face Properties"
  • Fixed textures not updating correctly when painting across multiple textures in one stroke
  • Fixed
    Zaloguj lub Zarejestruj się aby zobaczyć!
    Bidirectional resizing can create negative cube size
  • Fixed
    Zaloguj lub Zarejestruj się aby zobaczyć!
    copy paste overlay remains after switching tool
  • Fixed
    Zaloguj lub Zarejestruj się aby zobaczyć!
    skin poses inconsistent when cubes invisible
  • Fixed playback of animated textures with per-frame frame time
  • Fixed incorrect molang validation of ternary conditional operators
  • Removed Transparent from cube texture menu (
    Zaloguj lub Zarejestruj się aby zobaczyć!
    )
  • Fixed
    Zaloguj lub Zarejestruj się aby zobaczyć!
    by adding special "Turtle" skin preset for Minecraft java edition
  • Fixed rotation order in dae and fbx export
  • Fixed model memory data not loading correctly
  • Fixed
    Zaloguj lub Zarejestruj się aby zobaczyć!
    Textures missing when importing java block
  • Reset variables when switching animations and modes (
    Zaloguj lub Zarejestruj się aby zobaczyć!
    )
  • Fixed
    Zaloguj lub Zarejestruj się aby zobaczyć!
    Issue when dissolving some edges

Pobieranie:
Zaloguj lub Zarejestruj się aby zobaczyć!
 

Grandalf

Bardzo aktywny
Członek Załogi
Moderator
Dołączył
26 Maj 2015
Posty
19209
Reakcje/Polubienia
55907
Blockbench 4.6.5

Changes

  • Update UV mode description in project settings
  • Allow placeholder string in Property API
  • New language: Ukrainian - thanks to Moonka et al on POEditor

Fixes

  • Fixed issue when creating new display presets
  • Fixed
    Zaloguj lub Zarejestruj się aby zobaczyć!
    Undo+save does not track mesh seams
  • Fixed "Deactivate Size Limit" setting being ignored on rotate and vertex snap
  • Fixed locators not importing "ignore inherited scale"
  • Fixed
    Zaloguj lub Zarejestruj się aby zobaczyć!
    Canceling closing save dialog still closes project
  • Fixed
    Zaloguj lub Zarejestruj się aby zobaczyć!
    issue with nested molang expressions, when using variable placeholders with expressions
  • Fixed Transform > Scale always affecting all axes on bones
  • Fixed unused form inputs affecting dialog label width
  • Fixed incorrect keybinding in menu for Center on Selection
  • Fixed interpolation between linear and step keyframe
  • Fixed line numbers in CSS editor
  • Fixed
    Zaloguj lub Zarejestruj się aby zobaczyć!
    Occasional issue when converting cubes to meshes
  • Fixed issue with UV editor not syncing correctly after duplicating an element
  • Fixed texture from memory only being applied to north face on bedrock block models

Pobieranie:
Zaloguj lub Zarejestruj się aby zobaczyć!
 

Camel1965

Bardzo aktywny
Zasłużony
Dołączył
8 Wrzesień 2010
Posty
37840
Reakcje/Polubienia
33959

Blockbench 4.7.2

Changes

  • Use alt key to amplify keyframe graph from center
  • Added icon to reference image delete dialog

Fixes

  • Fixed FBX position keyframe scale (
    Zaloguj lub Zarejestruj się aby zobaczyć!
    )
  • Fixed animation controller blending using blend value of wrong state
  • Fixed reference image drag & drop
  • Fixed seam tool still selecting edges based on vertices
  • Fixed
    Zaloguj lub Zarejestruj się aby zobaczyć!
    disabled cube faces block UV dragging
  • Fixed reference images being selectable through model
  • Fixed cube face rotation not always restricted to format
  • Fixed mesh alignment on higher res texture templates
  • Updated electron builder to potentially solve
    Zaloguj lub Zarejestruj się aby zobaczyć!
  • Fixed password toggle in settings not displaying in line
  • Fixed
    Zaloguj lub Zarejestruj się aby zobaczyć!
    Cannot paint on Skin Block preset
  • More accurate animation playback speed
  • Fix
    Zaloguj lub Zarejestruj się aby zobaczyć!
    inset faces don't have default UV mapping
  • Fixed moving mesh selection in group space
Pobieramy na stronie:
Zaloguj lub Zarejestruj się aby zobaczyć!
 

Camel1965

Bardzo aktywny
Zasłużony
Dołączył
8 Wrzesień 2010
Posty
37840
Reakcje/Polubienia
33959

Blockbench 4.7.3

Changes

  • Changed cuboid mesh default name to cuboid from cube
  • Adding reference image as blueprint by default when in side view
  • Added Reset Layout to help menu
  • Made Reset Layout unfold panels
  • Added texture selection event hooks
  • Improved mesh editing performance
  • Performance improvements
  • Support "context.is_first_person" for attachables

Fixes

  • Fixed
    Zaloguj lub Zarejestruj się aby zobaczyć!
    UV editor textures stack when painting multiple elements
  • Fixed switching to paint mode de-syncing view mode selector
  • Fixed missing translation for Rotate UV
  • Fixed dialog methods using jQuery events
  • Improved long menu overflow
  • Force to lose WebGL context after deleting preview
  • Fixed issue when using loop cut on orphan edge
  • Fixed dropping texture on outliner overriding removed faces
  • Fixed removed store plugins being logged as installed
  • Fixed removed reference images reappearing after restart
  • Fixed actions not being deleted from toolbars when toolbar hidden
  • Fixed duplicated groups appearing at outliner bottom
  • Fixed
    Zaloguj lub Zarejestruj się aby zobaczyć!
    Auto UV causes cube UV to exceed limits
  • Fixed
    Zaloguj lub Zarejestruj się aby zobaczyć!
    Quad viewport blueprint issues
  • Fixed
    Zaloguj lub Zarejestruj się aby zobaczyć!
    Animation controllers with particles and sounds don't load
  • Fixed cannot open context menu for controller particles and sounds
  • Fixed
    Zaloguj lub Zarejestruj się aby zobaczyć!
    Ctrl + S does not save single animation controller
  • Fixed
    Zaloguj lub Zarejestruj się aby zobaczyć!
    playback of loop modes in anim controllers
  • Fixed error when saving timeline setup
Pobieramy na stronie:
Zaloguj lub Zarejestruj się aby zobaczyć!
 

Camel1965

Bardzo aktywny
Zasłużony
Dołączył
8 Wrzesień 2010
Posty
37840
Reakcje/Polubienia
33959

Blockbench 4.8.1 Patch 1

  • Changes:
  • Adjust boder size of 3D brush outline based on size
  • Added settings to toggle 2D and 3D brush cursor
  • Added message box with instructions before updating
  • Switching page on paginated lists now scrolls to top of list
  • Fixes:
  • Fixed issues with "Color" blend mode
  • Fixed generated bones in mirror modeling not having unique names in some cases
  • Fixed issue with painting through transparency
  • Fixed incorrect GIF FOV in preview scenes
  • Fixed #1970 issue drag and dropping skin file
  • Fixed #1968 mirror painting not working on certain faces
  • Fixed file inputs in some dialogs not clearing properly
  • Fixed painting on selected layered texture when it's hidden
  • Fixed Russian language using English strings instead
Zaloguj lub Zarejestruj się aby zobaczyć!
 

Camel1965

Bardzo aktywny
Zasłużony
Dołączył
8 Wrzesień 2010
Posty
37840
Reakcje/Polubienia
33959

Blockbench 4.8.3​

August 30, 2023
  • Fixed #2016 Global mirror painting not working on centered elements
  • Fixed issue with hybrid menu not staying open
  • Fixed exporting textures with # in path
  • Timeline ruler labels not rounded
  • Updated electron to 25.7
Zaloguj lub Zarejestruj się aby zobaczyć!
 
Do góry