Gigantyczna wpadka firmy Foreo na Black Friday. Obniżyli cenę aż o 96 proc.

S

Skasowany użytkownik 6404

Gigantyczna wpadka firmy Foreo na Black Friday. Obniżyli cenę aż o 96 proc.

Dwugodzinna awaria na stronie kosztowała markę ponad 10 mln dolarów, bowiem w jej efekcie nałożono na czołowy produkt firmy aż 96-procentowy rabat. Tak skończył się dla szwedzkiej firmy Foreo "Czarny piątek".​


Urządzenie o nazwie UFO służy do nakładania na twarz specjalnych maseczek w płachcie (Foreo)
Firma produkuje m.in. znane także w Polsce szczoteczki soniczne do oczyszczania i masażu twarzy. W "Czarny piątek" zapowiedziano promocję na flagowe urządzenie do pielęgnacji o nazwie UFO. Regularna cena tego produktu to 1199 zł, ale przez dwie godziny był on w sprzedaży w promocyjnej cenie... 43 zł, a więc aż 96 proc. taniej.
Najciekawsze w tej historii jest to, że firma zadecydowała, że zamówienia zrealizuje.
Przyczyną awarii był ludzki błąd, w wyniku którego pomylono cenę urządzenia UFO z ceną masek w płachcie kompatybilnych z UFO. Ich cena w czasie Black Friday miała wynosić właśnie 43 zł.
Jak wynika z raportu sprzedaży, użytkownicy w feralne dwie godziny zakupili ponad 38 tysięcy urządzeń w promocyjnej cenie, co doprowadziło do strat na poziomie 10 milionów dolarów. W Polsce sprzedało się 9 704 urządzeń UFO w cenie 43 zł. Jeżeli fani Foreo dokonaliby zakupu takiej ilości produktów w cenie regularnej, obrót wyniósłby ponad 11 milionów złotych.

Kiedy twórca Foreo Filip Sedic usłyszał o „naprawdę Czarnym piątku”, oświadczył, że marka zobowiązuję się zrealizować wszystkie zamówienia złożone w piątek 29 listopada - wtedy właśnie zaczęła się awaria.

„Na rynku nie istnieje drugie takie urządzenie do pielęgnacji jak UFO, więc jeśli wiadomość
o rekordowej obniżce na foreo.com dotarła do tysiąca osób na całym świecie, w zaledwie 2 godziny, to znaczy, że tym razem to fani FOREO byli bardziej czujni…. niż my, z powodu szaleństwa zakupowego
w >>Czarny piątek<<” – komentuje Sedic.
„Straciliśmy ponad 10 milionów dolarów przychodu…, ale zyskaliśmy prawie 40 000 nowych klientów na cały świecie, co jest pozytywną myślą, szczególnie w kontekście przedświątecznej atmosfery. Będziemy zatem honorować wszystkie zamówienia i postaramy się, aby wszystkie zakupu zostały zrealizowane w obiecanym przez nas terminie” – dodaje Sedic.

Prawdziwy Black Friday na Foreo w liczbach:

  • W ciągu 120 minut, w wyniku błędu w sklepie internetowym foreo.com, sprzedało się aż 38 575 w cenie 9,99 USD (43 zł), co oznacza straty w obrocie marki Foreo w wysokości 10 762,425 milionów dolarów. Regularna cena detaliczna produktu to 1199 zł.
  • Polacy to prowadzi łowcy okazji! Polska osiągnęła drugie miejsce w liczbie zakupów UFO w czasie trwania usterki. Wyprzedziły ją jedynie Stany Zjednoczone, w których użytkownicy kupili 10 832 sztuk.
  • Zakupy poprzez domenę foreo.com były możliwe aż w 50 krajach.
  • W ciągu 120 minut sprzedawało się 5 sztuk urządzenia UFO, a w szczytowej fazie dochodziło nawet do 20 zakupów UFO na sekundę
  • Źródło: Bankier.pl










 
Do góry