Grandalf

Bardzo aktywny
Członek Załogi
Moderator
Dołączył
26 Maj 2015
Posty
19209
Reakcje/Polubienia
55907
Ludusavi to narzędzie do tworzenia kopii zapasowych danych z zapisanych gier wideo na komputerze, napisany w języku
Zaloguj lub Zarejestruj się aby zobaczyć!
. Jest wieloplatformowy i obsługuje wiele sklepów z grami.

Funkcje:
  • Możliwość tworzenia kopii zapasowych danych z ponad 8000 gier oraz własnych niestandardowych wpisów.
  • Tworzenie kopii zapasowych i przywracanie dla Steam, a także innych bibliotek gier.
  • Podgląd kopii zapasowej / przywracania przed jej faktycznym wykonaniem.
  • Zarówno interfejs graficzny, jak i interfejs wiersza poleceń do obsługi skryptów. Uzupełnianie kart jest dostępne dla Bash, Fish, Zsh, PowerShell i Elvish.
  • Wsparcie dla:
    • Saves są przechowywane jako pliki oraz w rejestrze systemu Windows.
    • Proton oszczędza dzięki Steam.
    • Zrzuty ekranu Steam.
  • Dostępne jako rozszerzenie
    Zaloguj lub Zarejestruj się aby zobaczyć!
    :
    Zaloguj lub Zarejestruj się aby zobaczyć!
To narzędzie używa
Zaloguj lub Zarejestruj się aby zobaczyć!
aby uzyskać informacje o tym, co ma być archiwizowane, i automatycznie pobierze najnowszą wersję głównego manifestu. Dane ostatecznie pochodzą z
Zaloguj lub Zarejestruj się aby zobaczyć!
, więc prosimy o przesłanie wszelkich nowych lub poprawionych danych z powrotem do samej wiki, a twoje ulepszenia zostaną również włączone do danych Ludusavi.


demo-gui.gif


demo-cli.gif

Zaloguj lub Zarejestruj się aby zobaczyć!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby zobaczyć!


Pobieranie:
Zaloguj lub Zarejestruj się aby zobaczyć!
 

Grandalf

Bardzo aktywny
Członek Załogi
Moderator
Dołączył
26 Maj 2015
Posty
19209
Reakcje/Polubienia
55907
Ludusavi 0.15.1 (2022-11-25)

Fixed:
  • The placeholder <winProgramData> was incorrectly interpreted as C:/Windows/ProgramData when it should have been C:/ProgramData. This affected the lookup of the normal location on Windows, but it did not affect Wine/Proton or VirtualStore paths.
  • For Wine prefixes from Heroic and Wine prefixes passed by CLI, the prefix's *.reg files were backed up even if the game in question
    was not known to have registry-based saves. Changed:
  • Updated translations. (Thanks to contributors on the
    Zaloguj lub Zarejestruj się aby zobaczyć!
    )

Pobieranie:
Zaloguj lub Zarejestruj się aby zobaczyć!
 

Camel1965

Bardzo aktywny
Zasłużony
Dołączył
8 Wrzesień 2010
Posty
37840
Reakcje/Polubienia
33959

Ludusavi 0.22.0​

  • Added:
    • You can now configure additional manifests, which Ludusavi will download and use just like the primary one. This allows the community to create additional save lists for specific purposes that might not be covered by PCGamingWiki.
    • You can now configure a custom game as an alias for another game, without having to make a copy of the other game's info. On the custom games screen, use the dropdown to toggle between "game" (default) and "alias".
    • You can now configure roots for OS installations on other drives. New root types: Windows drive, Linux drive, Mac drive
    • Ludusavi can now scan Legendary games on their own without Heroic. New root type: Legendary
    • CLI: wrap command to do a restore before playing a game and a backup afterwards. (
      Zaloguj lub Zarejestruj się aby zobaczyć!
      )
    • When a path or URL fails to open, additional information is now logged.
    • On Windows, Ludusavi can now back up additional types of registry data: REG_NONE, REG_DWORD_BIG_ENDIAN, REG_LINK, REG_RESOURCE_LIST, REG_FULL_RESOURCE_DESCRIPTOR, REG_RESOURCE_REQUIREMENTS_LIST.
    • On Windows, Ludusavi now recognizes if you've moved the %USERPROFILE%\Saved Games folder.
  • Changed:
    • GUI: A different icon is now used for the button to hide the backup comment field. The previous icon (a red X) could have been misinterpreted as "delete" rather than "close".
    • GUI: When you click the filter icon on the backup/restore screen, the title search field is automatically focused.
    • CLI: Help text is now styled a bit differently.
    • Updated translations, including a new in-progress Czech translation. (Thanks to contributors on the
      Zaloguj lub Zarejestruj się aby zobaczyć!
      )
  • Fixed:
    • GUI: On some systems using Wayland, Ludusavi would crash on startup.
    • When storing file modified times in zip archives, if the year is too old for zip to support (i.e., before 1980), Ludusavi will now round up to the earliest supported date (1980-01-01).
    • When backing up a malformed dword-type value from the registry, Ludusavi would silently convert it to a default 0, which could result in data loss when restored. Now, invalid registry values are backed up and restored as-is.
    • If Ludusavi encountered an error when restoring a specific file, it would retry up to 99 times in case it was just a temporary error. This was primarily intended to handle cases of duplicate backups that might cause a file to be busy, but it would also cause excessive delays for other, persistent errors. Now, Ludusavi will only try once per file.
    • GUI: When a custom game was disabled, its refresh button would do nothing. The refresh button will now be disabled for that game.
Zaloguj lub Zarejestruj się aby zobaczyć!
 
Do góry