Jarom

Bardzo aktywny
Zasłużony
Reakcje/Polubienia
NetworkLatencyView 1.56

zhN1N0X.png

NetworkLatencyView to niewielkie narzędzie, przeznaczone do monitorowania opóźnień w ruchu sieciowym protokołu TCP (Transfer Control Protocol). Program nasłuchuje kolejne połączenia TCP i oblicza opóźnienia w transmisji pakietów pomiędzy naszym komputerem a innymi maszynami. Dla każdego adresu IP, z którym się łączymy, aplikacja potrafi wyświetlać do 10 wartości opóźnień (podawanych w milisekundach) oraz ich średnią.

Program, podając kolejne z tych wartości, działa właściwie na podobnej zasadzie jak narzędzie ping. Aplikacja może także eksportować zebrane wyniki do plików TXT, CSV, HTML i XML oraz wyświetlać raporty HTML bezpośrednio w przeglądarce. Wszystkie informacje o połączeniach i opóźnieniach można łatwo kopiować i wklejać do Excela, rozmaitych edytorów tekstu, wiersza poleceń i innych aplikacji.

Gdy uruchomimy aplikację po raz pierwszy, otworzy się okno z preferencjami monitorowania. Możemy w nim wybrać metody przechwytywania pakietów oraz określić urządzenie sieciowe, które będziemy analizować pod kątem opóźnień w transmisji danych. Najskuteczniejsze przechwytywanie oferują sterowniki WinPcap i Network Monitor. Dostępna jest także metoda RAW Sockets, ale działa ona jedynie w systemach Windows 2000 i XP, w dodatku nie zawsze. Preferencje pozwalają również na skorzystanie z tzw. trybu promiscuous (tryb nasłuchu pakietów adresowanych nie tylko do naszego komputera, ale i do innych użytkowników danej sieci).

Po zaakceptowaniu ustawień rozpocznie się monitorowanie - aby zebrać nowe wyniki, można po prostu otworzyć w przeglądarce wybrane witryny internetowe lub połączyć się z którymś komputerem w naszej sieci. Program wyświetla następujące rezultaty: źródłowy i docelowy adres IP, nazwę hosta źródłowego i docelowego oraz 10 wartości opóźnień, obliczonych dla kolejnych transmitowanych pakietów. Dostępne jest także okienko z podglądem powyższych właściwości dla pojedynczego połączenia z danym adresem IP. Aplikacja pozwala na szybkie przeszukiwanie wszystkich wyników. W każdej chwili można zmienić preferencje programu dotyczące ustalenia metody przechwytywania oraz wyboru karty sieciowej (należy wejść w Options na pasku menu programu i kliknąć w podopcję Capture Options, albo wcisnąć F9 na klawiaturze).

Szata graficzna NetworkLatencyView służy głównie do prostej prezentacji rezultatów monitorowania i nie wygląda niestety zbyt atrakcyjnie. Z obsługą programu powinien poradzić sobie niemal każdy użytkownik, mający choć trochę pojęcia o podstawach działania sieci. Aplikacja przyda się wszystkim osobom, które potrzebują w łatwy sposób sprawdzić swoje połączenie sieciowe pod kątem opóźnień w transmisji danych.

Wymagania!
Aby skorzystać z możliwości programu, należy wcześniej zainstalować sterownik WinPcap lub Network Monitor.
W wypadku korzystania z tego ostatniego sterownika w 64 bitowym systemie Windows, konieczne jest używanie 64 bitowej wersji NetworkLatencyView.

Czytaj:
Zaloguj lub Zarejestruj się aby zobaczyć!
Źródło: programosy.pl

Versions History
  • Version 1.56:
    • Added 'Quick Filter' feature (View -> Use Quick Filter or Ctrl+Q).
  • Version 1.55:
    • Added /MaxLatencyValues command-line option. It allows you to change the number of latency columns appear on the main table (Instead of the default - 10 columns). You can specify any number between 1 and 20, for example:
      NetworkLatencyView.exe /MaxLatencyValues 20
  • Version 1.50:
    • Added /cfg command-line option, which instructs NetworkLatencyView to use a config file in another location instead if the default config file, for example:
      NetworkLatencyView.exe /cfg "%AppData%\NetworkLatencyView.cfg"
  • Version 1.48:
    • Added 'Save All Items' option.
  • Version 1.47:
    • NetworkLatencyView now automatically loads the new version of WinPCap driver from
      if it's installed on your system.
  • Version 1.46
    • Added 'Align Numeric Columns To Right' option.
  • Version 1.45
    • Added 'Failed Count' column, which displays the number of times that a TCP connection was failed. When everything is ok, this column remains empty.
  • Version 1.41
    • NetworkLatencyView now tries to load the dll of Network Monitor Driver 3.x (NmApi.dll) according to the installation path specified in HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Netmon3. This change should solve the problem with loading the Network Monitor Driver 3.x on some systems.
  • Version 1.40
    • Added 4 columns to the adapters list in the 'Capture Options' window: 'Connection Name', 'MAC Address', 'Instance ID', 'Interface Guid'.
    • When using WinPCap driver , NetworkLatencyView now displays more accurate information in the adapters list of the 'Capture Options' window.
  • Version 1.36
    • Added option to choose another font (name and size) to display in the main window.
  • Version 1.35
    • Added 'Put Icon On Tray' option.
  • Version 1.33
    • Added 'First Latency Time' column.
  • Version 1.32
    • Fixed bug: NetworkLatencyView failed to remember the last size/position of the main window if it was not located in the primary monitor.
  • Version 1.31
    • IPv4 addresses on the IP address columns are now sorted numerically.
  • Version 1.30
    • Added 'Specify TCP Port' option.
  • Version 1.25
    • Added 'Always On Top' option.
  • Version 1.22
    • Added 'Copy Destination Address' option.
  • Version 1.21
    • Added columns names ('IP Address' and 'Adapter Name') to the adapters list on the 'Capture Options' window.
  • Version 1.20
  • Version 1.15
    • Added 'Destination Country' column, which displays the country of the destination IP address. Requires to download Ip-To-Country database file separately. See the 'IP Address Country/City Information' section for more information.
  • Version 1.12
    • Fixed bug: The 'Promiscuous Mode' check-box in the 'Capture Options' window was not saved to the configuration file.
  • Version 1.11
    • Added 'Last Latency Time' column, which displays the last time that latency value was added.
  • Version 1.10
    • Added 'Latency Display Mode' option - Show the first 10 latency values or show the most recent 10 latency values.
  • Version 1.05
    • Added 'Automatically Sort On Every Change' option.
    • Added 'Scroll Down On New Items' option.
  • Version 1.00 - First release.

32 bit:

64 bit:

Spolszczenie: brak

Jarom

Bardzo aktywny
Zasłużony
Reakcje/Polubienia
NetworkLatencyView 1.62

Versions History
  • Version 1.62:
    • Added 'Add Header Line To CSV/Tab-Delimited File' option (Turned on by default).
  • Version 1.61:
    • Fixed bug from version 1.60: NetworkLatencyView crashed when selecting network interface without connection information.
  • Version 1.60:
    • The information of the selected network adapter is now displayed in the window title

32 bit:

64 bit:

Camel1965

Bardzo aktywny
Zasłużony
Reakcje/Polubienia
NetworkLatencyView v1.66
  • Version 1.66:
    • Updated to work properly in high DPI mode.
    • Added option to change the sorting column from the menu (View -> Sort By). Like the column header click sorting, if you click again the same sorting menu item, it'll switch between ascending and descending order.
  • Version 1.65:
    • Added support for GeoLite2 City and GeoLite2 Country database in CSV format.
    • In order to use it, you have to extract the following files into the folder of NetworkLatencyView.exe: GeoLite2-City-Blocks-IPv4.csv , GeoLite2-City-Locations-en.csv

32 bit:

64 bit:

Camel1965

Bardzo aktywny
Zasłużony
Reakcje/Polubienia

NetworkLatencyView 1.75

Version 1.75:
  • Added support for using the IP-Location files from
    for viewing country/city information of remote IP addresses.
  • In order to use these IP-Location files, simply download the desired file and put it in the same folder of NetworkLatencyView.exe with its original filename (For example: asn-country-ipv4.csv , dbip-city-ipv4.csv)
32 bit:

64 bit:

Do góry