Grandalf

Bardzo aktywny
Członek Załogi
Reakcje/Polubienia
ProfiCAD należy do rodziny programów CAD (ang. computer aided design), które mają zastosowanie w projektowaniu technicznym za pomocą sprzętu i oprogramowania komputerowego. Metodologia CAD znajduje zastosowanie między innymi w inżynierii mechanicznej, elektrycznej, budowlanej czy pneumatyce i hydraulice. Znamienne dla CAD jest cyfrowe modelowanie geometryczne mające na celu opracowanie zapisu konstrukcji wyrobu (jednego obiektu technicznego lub ich układu). Definiowaną postać konstrukcyjną wyrobu tworzą jego cechy geometryczne, dynamiczne i niektóre technologiczne (np. materiałowe).

Projekty są odczytywane i zapisywane w formacie .SXE (ProfiCAD Document File), a eksportować je możemy do formatów BMP, PNG i EMF (Enhanced Windows Metafile – format stosowany w druku przez system operacyjny Windows).
Projekty stworzone w programie można z łatwością przenieść do programu Microsoft Office i innych. Dzięki obsłudze Unicode (komputerowy zestaw znaków mający w zamierzeniu obejmować wszystkie pisma używane na świecie), można wstawić tekst w każdym dowolnym języku. Posiada zintegrowaną bazę około tysiąca symboli usystematyzowanych tematycznie i daje również możliwość tworzenia własnych.
Dla programu dostępne są różne biblioteki elementów, które oferowane są, jako płatne i darmowe. Darmowe można pobrać ze stron internetowych prowadzonych przez osoby wspierające program.
Bezpłatna wersja aplikacji posiada pewne ograniczenia (np. nie obsługuje generowania list materiałowych BOM czy importu i eksportu plików AutoCAD .DXF/.DWG).
źródło:
Zaloguj lub Zarejestruj się aby zobaczyć!

ProfiCAD_1.png

Instalator:

Portable:

Po uruchomieniu wersji portable powinien pojawić się ekran początkowy. Jeśli panel symboli jest pusty, należy ustawić ścieżkę do biblioteki symboli przy użyciu polecenia “F12 – Paths” do folderu “ProfiCAD Library“.

Grandalf

Bardzo aktywny
Członek Załogi
Reakcje/Polubienia
ProfiCad 10.3.7
Version 10.3.7 - 11/20/2019

Easier organization of columns in print reports

To edit columns, right-click in the table header. A menu appears that allows you to:
  • add or delete a column
  • move a column left or right
  • set column alignment
  • assign a variable to a column
Each column is assigned a variable. You can change this by using the Column settings menu item.

Each report contains several predefined variables. Some print reports (
) allow you to add columns with custom variables. These custom variables also constitute attributes of the symbols or wires.
Instalator:

Portable:

Grandalf

Bardzo aktywny
Członek Załogi
Reakcje/Polubienia
ProfiCad 10.4.5
Version 10.4.5 - 3/25/2020
  • Hyperlinks to local files and web pages
  • Wire cross-references can include the wire name
    • In the program settings (F12 - System - Symbols) you can use the format {ref}/{pa}.{zone} instead of /{pa}.{zone} so that the links also include the wire name.
  • Ability to move wire labels
    • It is possible to move wire labels using the mouse.
  • Conversion of symbols
    • Future versions of the program will no longer support the outdated format in which some symbols were created (prior to version 5).
    • Please convert your symbols to make them compatible with version 11. To start the conversion, choose command File - Convert symbols.
  • Change in terminology
    • Data fields has been renamed to Variables.
Instalator:

Portable:

Grandalf

Bardzo aktywny
Członek Załogi
Reakcje/Polubienia
ProfiCad 11.1.1
Version 11.1.1 released 3/30/2021

Scales 10:1, 5:1 and 2:1 have been added to facilitate drawing of small objects.

The option to export to CSV format has been added.

Symbols Editor and Title Blocks Editor size
The size of Symbols Editor and of Title Blocks Editor can be changed by using the F12 key.

The variables _pa (short page name) and _zone (zone) have been added.

Added the ability to display connections of the same name as a single connection.

merge-wires.png

When the merge wires of the same name checkbox is selected, connections with the same name are displayed as one connection.
Pobieranie:

Camel1965

Bardzo aktywny
Zasłużony
Reakcje/Polubienia
ProfiCAD 11.3
October 13, 2021
  • Sloped connections:
  • You can draw a sloped connection using the Insert - Sloped Connection command.
  • To avoid confusion with a normal (orthogonal) connection, a different cursor is displayed while drawing the connection.
  • Curved connections:
  • You can draw curved connections using a bezier curve (command Draw - Curve). Curved connections cannot be connected to other connections.
  • How to enter the number of a curved connection: in the Properties panel or with the Edit - Renumber Connections function.
  • How to display the curved connection number in the drawing: Select the connection and click the Insert Connection Number link in the Properties panel. You can also display multiple connection numbers.
  • How to remove a curved connection number from the drawing: Select the connection number and press the Delete key on your keyboard.

Pobieramy na stronie:

Do góry