Termin naprawy gwarancyjnej.

senior38

Bardzo aktywny
Zasłużony
Dołączył
6 Listopad 2010
Posty
1634
Reakcje/Polubienia
238
Miasto
Świętokrzyskie
Mam pytanie do znawców tematu. Oddałem telewizor plazmowy Panasonic do naprawy gwarancyjnej i dziś właśnie minęło już dwa tygodnie jak go zabrał serwis.Jakie działanie muszę w tej chwili wykonać aby przyśpieszyć naprawę.A może jest jeszcze inne korzystniejsze dla mnie wyjście.Dziękuję z góry za informacje.
 

OXYGEN THIEF

Bardzo aktywny
Członek Załogi
Administrator
Dołączył
26 Maj 2010
Posty
42352
Reakcje/Polubienia
30027
Miasto
Trololololo
2 tygodnie normalne czy 14 dni roboczych ?? pytam bo to jest różnica, przeważnie liczą w dniach roboczych a jeśli pracują od pn do pt to mineło 10 dni :jezyk
 

OXYGEN THIEF

Bardzo aktywny
Członek Załogi
Administrator
Dołączył
26 Maj 2010
Posty
42352
Reakcje/Polubienia
30027
Miasto
Trololololo
pewnie masz to napisane w umowie/karcie gwarancyjnej o jakie dzionki chodzi i obstawiam że to są robocze.
 

Alexander

Bardzo aktywny
Dołączył
12 Listopad 2010
Posty
474
Reakcje/Polubienia
0
Miasto
W.
Na twoim miejscu zadzwoniłbym po prostu do serwisu i zapytał.
Niektóre firmy zapisują w karcie dłuższy czas naprawy.
 

Julian

Wygadany
Dołączył
7 Październik 2010
Posty
53
Reakcje/Polubienia
0
Termin naprawy gwarancyjnej wynosi 14 dni roboczych (zawsze tak jest liczone)
Okres serwisowy może być wydłużony powyżej -14 dni roboczych - jeżeli serwis czeka na część zamienną, która jest sprowadzana z zagranicy.
 

senior38

Bardzo aktywny
Zasłużony
Dołączył
6 Listopad 2010
Posty
1634
Reakcje/Polubienia
238
Miasto
Świętokrzyskie
OXYGEN THIEF napisał:
pewnie masz to napisane w umowie/karcie gwarancyjnej o jakie dzionki chodzi i obstawiam że to są robocze.
Gwarancję musiałem oddać z telewizorem,ale też mi coś świta,że liczą się dni robocze,więc muszę cierpliwie poczekać jeszcze te parę dni.Dzięki za przypomnienie.
 

al

Forumowiszcze
Członek Załogi
Administrator
Dołączył
22 Lipiec 2012
Posty
12139
Reakcje/Polubienia
12401
Miasto
Somewhere over the rainbow.
senior38 napisał:
Mam pytanie do znawców tematu. Oddałem telewizor plazmowy Panasonic do naprawy gwarancyjnej i dziś właśnie minęło już dwa tygodnie jak go zabrał serwis.Jakie działanie muszę w tej chwili wykonać aby przyśpieszyć naprawę.A może jest jeszcze inne korzystniejsze dla mnie wyjście.Dziękuję z góry za informacje.


Tylko musisz rozróżnić dwa pojęcia - oddania towaru na gwarancję i oddania na podstawie odpowiedzialności sprzedawcy. W przypadku tego pierwszego czas określony jest na karcie gwarancyjnej, jeśli tego nie ma to możesz czekać tyle ile oni będą to naprawiać czyli w praktyce może to trwać bardzo długo bo np. część będą sprowadzać z Chin a przynajmniej tak będą twierdzić.
W przypadku tej drugiej opcji, czas oczekiwania też może być długi ale tu masz o tyle lepiej, że w ciągu 14 dni producent musi Cię poinformować o tym czy gwarancja została uznana czy nie. Jeśli tego nie zrobi to w świetle prawa gwarancja została uznana.
 

elai90

Bardzo aktywny
Dołączył
8 Sierpień 2011
Posty
175
Reakcje/Polubienia
0
14 dni kalendarzowych- nie ma znaczenia czy są w tym okresie dni wolne czy nie. 14 dniowy okres biegnie od dnia, następującego po dniu, w którym pan złożył reklamacje. przed upływem tego terminu musi pan zostać powiadomiony o tym czy uznano pana roszczenia czy nie.

Zgodnie z art. 577 kodeksu cywilnego w wypadku, gdy kupujący otrzymał od sprzedawcy dokument gwarancyjny co do jakości rzeczy sprzedanej, poczytuje się w razie wątpliwości, że wystawca dokumentu (gwarant) jest obowiązany do usunięcia wady fizycznej rzeczy lub do dostarczenia rzeczy wolnej od wad, jeżeli wady te ujawnią się w ciągu terminu określonego w gwarancji. Jeżeli w gwarancji nie zastrzeżono innego terminu, termin wynosi jeden rok licząc od dnia, kiedy rzecz została kupującemu wydana. Jeżeli w gwarancji inaczej nie zastrzeżono, odpowiedzialność z tytułu gwarancji obejmuje tylko wady powstałe z przyczyn tkwiących w sprzedanej rzeczy. Z kolei zgodnie z art. 581 jeżeli w wykonaniu swoich obowiązków gwarant dostarczył uprawnionemu z gwarancji zamiast rzeczy wadliwej rzecz wolną od wad albo dokonał istotnych napraw rzeczy objętej gwarancją, termin gwarancji biegnie na nowo od chwili dostarczenia rzeczy wolnej od wad lub zwrócenia rzeczy naprawionej. Jeżeli gwarant wymienił część rzeczy, przepis powyższy stosuje się odpowiednio do części wymienionej. W innych wypadkach termin gwarancji ulega przedłużeniu o czas, w ciągu którego wskutek wady rzeczy objętej gwarancją uprawniony z gwarancji nie mógł z niej korzystać. Z powyższego jasno wynika, że na czas wykonywania naprawy prawo nie przewiduje dla gwaranta obowiązku dostarczenia rzeczy wolnej od wady. Termin do naprawienia danej rzeczy nie jest określony prawem, a może wynikać jedynie z umowy sprzedaży jak również z dostarczanych niekiedy przez sprzedawców warunków gwarancji. Niestety nie istnieją jakieś nadzwyczajne środki wyegzekwowania zachowania wyznaczonego terminu naprawy. Gwarant zobowiązany jest przyjąć do naprawy każdy dostarczony przez nabywcę sprzęt znajdujący się w okresie ochrony gwarancyjnej. Inną kwestią jednak jest pozytywne rozpatrzenie zgłoszenia gwarancyjnego.
 

Alexander

Bardzo aktywny
Dołączył
12 Listopad 2010
Posty
474
Reakcje/Polubienia
0
Miasto
W.
Czyli 14 dni to musowy termin?
Dotyczy to wszystkich sprzętów?
 

elai90

Bardzo aktywny
Dołączył
8 Sierpień 2011
Posty
175
Reakcje/Polubienia
0
Alexander napisał:
Czyli 14 dni to musowy termin?
Dotyczy to wszystkich sprzętów?
Termin do naprawienia danej rzeczy nie jest określony prawem, a może wynikać jedynie z umowy sprzedaży jak również z dostarczanych niekiedy przez sprzedawców warunków gwarancji. I dotyczy każdego towaru.tak mówi prawo a prościej- jeżeli na gwarancji był termin 14 dni można zrezygnować z naprawy a zażądać towaru wolnego od wad- lub zwrot gotówki
 

Alexander

Bardzo aktywny
Dołączył
12 Listopad 2010
Posty
474
Reakcje/Polubienia
0
Miasto
W.
Ok, wiem że Nokia ma zapis w karcie o stosownym czasie naprawy, który nieraz trwa... i trwa.
 

elai90

Bardzo aktywny
Dołączył
8 Sierpień 2011
Posty
175
Reakcje/Polubienia
0
Alexander napisał:
Ok, wiem że Nokia ma zapis w karcie o stosownym czasie naprawy, który nieraz trwa... i trwa.
Jeśli nie ma określonego czasu w gwarancji polecam:


Kodeksu cywilny (Dz. U. z dnia 5 września 2002 r.)
W ww. ustawie art.8 ust.4 mówi: Jeżeli kupujący, z przyczyn określonych w ust. 1, nie może żądać naprawy ani wymiany albo jeżeli sprzedawca nie zdoła uczynić zadość takiemu żądaniu w odpowiednim czasie lub gdy naprawa albo wymiana narażałaby kupującego na znaczne niedogodności, ma on prawo domagać się stosownego obniżenia ceny albo odstąpić od umowy; od umowy nie może odstąpić, gdy niezgodność towaru konsumpcyjnego z umową jest nieistotna. Przy określaniu odpowiedniego czasu naprawy lub wymiany uwzględnia się rodzaj towaru i cel jego nabycia.
 

tofana

Bardzo aktywny
Fąfel
Dołączył
12 Luty 2013
Posty
3507
Reakcje/Polubienia
857
Miasto
Boogie Street
senior38 napisał:
Mam pytanie do znawców tematu. Oddałem telewizor plazmowy Panasonic do naprawy gwarancyjnej i dziś właśnie minęło już dwa tygodnie jak go zabrał serwis.Jakie działanie muszę w tej chwili wykonać aby przyśpieszyć naprawę.A może jest jeszcze inne korzystniejsze dla mnie wyjście.Dziękuję z góry za informacje.

Przede wszystkim z czego korzystałeś:
1. Z naprawy gwarancyjnej
2. Z niezgodności towaru z umową?
 
Do góry