Grandalf

Bardzo aktywny
Członek Załogi
Reakcje/Polubienia
Jeśli chcesz zmienić kodowanie lub rodzaj podziału wiersza wielu plików tekstowych, możesz albo otworzyć, edytować i zapisać wszystkie pliki osobno za pomocą nowego kodowania lub możesz użyć programu TextEncoder.

Program TextEncoder specjalizuje się w zmianie kodowania pliku: program odczytuje i zapisuje formaty ASCII, ANSI , Latin-1 (ISO 8859-1), Latin-2 (ISO 8859-2), Win- 1250 (środkowoeuropejski), Win-1251 (cyrylica), Win-1252 (western European), Win-1253 (grecki), UTF-7 , UTF-8 , UTF-16 Big Endian, UTF-16 Little Endian, UTF- 32 Big Endian i UTF-32 Little Endian. Każdy z tych formatów można dowolnie przekonwertować na dowolny inny format. Możesz określić, czy znak kolejności bajtów należy zapisać do pliku, czy nie. Możesz więc na przykład użyć kodera tekstowego, aby usunąć znak kolejności bajtów ze wszystkich plików witryny jednocześnie, bez konieczności otwierania każdego pliku jeden po drugim.

Ponadto TextEncoder może również zmienić typ zastosowanego podziału linii. Obsługiwane są podziały linii CRLF (Windows, DOS, OS/2, CP/M, TOS), LF (Unix, Linux, macOS, Mac OS X, AmigaOS), CR (Classic Mac OS, Apple II, Commodore) i NL (AIX OS, IBM Mainframe Systems, OS / 390), a także różne znaki Unicode dla podziałów wiersza FF, NEL, LS, PS i VT.

Przegląd wszystkich obsługiwanych formatów można znaleźć
Zaloguj lub Zarejestruj się aby zobaczyć!

Są dwie wersje Text Encoder: wersja, która może być obsługiwana tylko z graficznym interfejsem użytkownika, oraz
z rozszerzoną funkcjonalnością do zdalnego sterowania programem. Oba programy są przenośne i można z nich korzystać bez instalacji. Za pomocą graficznego interfejsu użytkownika możesz po prostu przeciągnąć i upuścić wszystkie pliki, które chcesz i edytować do programu, wybrać żądane kodowanie i/lub podział linii, kliknąć „Konwertuj”, a pliki zostały zmienione. Te same funkcje są również oferowane przez koder tekstu wsadowego (Batch Text Encoder). Jednak koderem tekstu wsadowego można dodatkowo sterować zdalnie za pomocą skryptu wsadowego, dzięki czemu jest on jeszcze bardziej zautomatyzowany i oferuje wszystkie możliwości oferowane przez graficzny interfejs użytkownika. Dowiedz się więcej na stronie koder tekstu wsadowego (Batch Text Encoder), w którym przedstawiamy poszczególne polecenia.

Cechy aplikacji TextEncoder:
  • Konwersja formatu Unicode: za pomocą programu Text Encoder można konwertować różne pliki tekstowe z jednego
    na inny lub na ANSI.
    to ASCII,
    Big Endian, UTF-16 Little Endian,
    Big Endian, UTF-32 Little Endian, Latin-1 (ISO 8859-1), łaciński -2 (ISO 8859-2), Win-1250 (Europa Środkowa), Win-1251 (Cyrylica), Win-1252 (Europa Zachodnia) i Win-1253 (Grecja). Każdy z tych formatów można przekonwertować na dowolny inny format.
  • Zmiana typu podziału linii: można również zmienić rodzaj używanego
    plików tekstowych. TextEncoder obsługuje typy podziału linii CR LF (Windows, DOS, OS/2, CP/M, TOS), LF (Unix, Linux, MacOS, Mac OS X, AmigaOS), CR (Classic Mac OS, Apple II, Commodore ) i NL (AIX OS, IBM Mainframe Systems, OS / 390), a także różne
    dla podziałów wiersza FF, NEL, LS, PS i VT.
  • Przetwarzanie wsadowe: można pracować na dowolnej liczbie plików tekstowych jednocześnie. Pliki można łatwo dodawać do programu, przeciągając je z dowolnego folderu komputera na listę plików. Po dodaniu plików i wybraniu typu kodowania i/lub podziału linii, wystarczy kliknąć „Konwertuj”, aby zastosować wszystkie zmiany do wszystkich plików.
  • Byte Order Mark (BOM): Program może być używany do usuwania
    z plików (lub do dodawania do plików). Również podczas konwertowania plików z jednego formatu na inny można zapisywać pliki ze znakiem bajtu lub bez niego.
  • Pełna obsługa Unicode: wszystkie funkcje wymienione na tych stronach można również wykonywać przy użyciu
    . Nie ma znaczenia, czy chcesz pracować z nazwami plików Unicode, czy też Twoje pliki zawierają znaki chińskie, cyrylicy, greckie, hebrajskie lub inne znaki specjalne.
  • Kontrola skryptu: w wersji
    możesz wykonywać wszystkie funkcje Text Encoder za pomocą skryptu wsadowego. Możesz więc całkowicie zautomatyzować proces konwersji. Jeśli uruchomisz wersję wsadową bez parametrów, można jej używać w taki sam sposób, jak zwykłego kodera tekstowego z graficznym interfejsem użytkownika.
  • Brak instalacji (oprogramowanie przenośne): to oprogramowanie działa bez instalacji.
źródło:

TextEncoder_1.jpg

Pobieranie:

Jest to wersja Basic (darmowa), a są jeszcze wersje płatne
. Jednak różnice są niewielkie i w domowym użytkowaniu nie zauważymy różnicy.

Difference between the Versions
There are differences between the versions only in detail, for example regarding the number of files that can be worked on simultaneously. So, nearly all tasks can be done also by using the Basic version. A detailed overview over all differences between the versions, we have collected in this

Grandalf

Bardzo aktywny
Członek Załogi
Reakcje/Polubienia
TextEncoder 20.11.10
Changelog:
  • File Properties in Filelist (2020-11-10): Live update of the file properties when converting.
  • Collapsible Storage Options (2020-10-22): The storage options can now be collapsed. This allows the program to be used better on smaller screens.
Pobieranie:

Grandalf

Bardzo aktywny
Członek Załogi
Reakcje/Polubienia
TextEncoder 21.01.19
Changelog:
  • Search Folders (2021-01-19): Improved dialog control when adding files from multiple folders.
  • Multiple selection of Folders (2021-01-14): In the dialog for adding files from folders, with the CTRL key pressed, several folders can now be selected, searched and added at the same time.
Pobieranie:

Camel1965

Bardzo aktywny
Zasłużony
Reakcje/Polubienia
TextEncoder 21.03.30
Wildcard Search (2021-03-30): In addition to the search with regular expressions, the filter for the file name and the file extension now also supports simpler wildcard searches with * (any series of one or more characters or no character) and ? (single character).

Camel1965

Bardzo aktywny
Zasłużony
Reakcje/Polubienia

TextEncoder 22.05.23

• Settings Files in Batch Mode (2022-05-23): In addition to the previous control of the batch mode of the TextEncoder via parameters, now also usual
    that can contain all settings from the graphic user interface. The setting files can be combined and overwritten with all of the conventional parameters.
  • New Column (2022-05-22): With the new column "First Characters" you can display the first characters of the files in the file list.

Grandalf

Bardzo aktywny
Członek Załogi
Reakcje/Polubienia
TextEncoder 22.11.16

Changelog:
  • Adjustments of the User Interface (2022-10-22): Adjustments of the program windows and dialogs for an improved display under high-dpi resolution conditions.
  • New Placeholders (2022-08-06): With the parameter "info" for
    , now also the
    for the
    , the
    , the
    and the
    can be used.
  • System Integration (2022-07-31): Possibility to integrate the TextEncoder into the "Send to" context menu of the Windows Explorer in order to open files and folders with files in the TextEncoder for editing directly from the Explorer by right-click. You can find the option in the menu "Settings >
    ".
  • New Parameter (2022-07-21): With the new parameter "info" for the
    , you can
    . Via this parameter, a string can be passed containing arbitrary characters and the placeholders %enc%, %bom%, %encbom%, %lb%, %lines%, %chars% and %words%. Example: TextEncoder -cl file.txt "info=%enc% %lb% - %words% words"

Pobieranie:

Grandalf

Bardzo aktywny
Członek Załogi
Reakcje/Polubienia
TextEncoder 23.6.9

Changelog:
  • Size Storage (2023-06-06): Improved storage of the program window size, the column widths and the program layout under high DPI conditions.
  • Number Adjustment (2023-03-03): With the new function "Changes > Name / Extension > Number Adjustment", an existing numbering of files as well as any other numbers in file names or file extensions can be increased or decreased by an arbitrary value. You can learn more about this feature in the
    in the section "Change existing Numbering of Files".
  • New Filter (2023-02-27): If you prefix the filter for the file extensions with a minus sign, only files with a different file extension than the specified one will be found. For example, the filter "-gif,bmp" in combination with the file type filter "Images" finds all images that have a format other than GIF or BMP.
  • New Function of the File List (2023-02-26): Via the context menu of the file list (right mouse button) and the new menu item "List Properties", a summary overview of all files in the file list broken down by their format can be displayed.
  • New Option for the File Numbering (2023-02-23): No increment of the
    if there are files with the same name and/or the same root of the name in the file list one after the other.

Pobieranie:

Do góry