Uwaga na oszustów

remool

Bardzo aktywny
Fąfel
Dołączył
12 Maj 2011
Posty
2964
Reakcje/Polubienia
71
Jak sprzedać oprogramowanie 11 razy drożej niż cena sugerowana przez producenta?!
Szeroko zakrojona akcja promująca „sprzedaż” oprogramowania antywirusowego na urządzenia mobilne wykorzystywała usługę SMS Premium do naciągania użytkowników.
Za procederem stoi firma Simiq B.V. z siedzibą w Amsterdamie, która wykorzystując mocno sugestywne billboardy, atakując użytkowników informacją o rzekomo grożącym im niebezpieczeństwie ze strony złośliwego oprogramowania. Komunikaty wyświetlane są z wykorzystaniem darmowych aplikacji, przeznaczonych na telefony i tablety z Androidem lub na popularnych stronach internetowych.

Cały przekaz jest olbrzymim nadużyciem, wykorzystującym płatne usługi Premium SMS. Przedstawiciele firmy Simiq B.V. umiejętnie poruszając się w gąszczu polskich przepisów czyhają na nieuważnych użytkowników, oferując 12 miesięczną licencję G Data MobileSecurity 2. Pomijając fakt oferowania starszej wersji oprogramowania antywirusowego dla urządzeń mobilnych (aktualna wersja to G Data Internet Security for Android), wczytawszy się w regulamin oferowanej usługi możemy znaleźć bardzo istotne dla zawartości naszego portfela informacje.
§3 Zasady zamawiania i korzystania z Usługi
3. W ramach Usługi Użytkownik otrzymuje od Dostawcy przypomnienia, za pośrednictwem SMS MT, o zamówieniu Usługi oraz o jej utrzymywaniu. Wiadomości SMS MT wysyłane są z częstotliwością wskazaną w Załączniku nr 1 do niniejszego Regulaminu. Użytkownik zamawiając Usługę wyraża zgodę na otrzymywanie odpłatnych wiadomości SMS MT w porach i częstotliwościach wynikających z tabeli wskazanej w Załączniku nr 1 do niniejszej Umowy. (3 razy w tygodniu.
4. Koszt otrzymania przez Użytkownika od Dostawcy jednej wiadomości SMS MT z numeru XXXXX, w ramach Usługi, wynosi 5 złotych netto (6,15 złotych brutto).
5. Użytkownik obciążany jest wskazaną w ust. 4 powyżej opłatą tylko za wiadomości SMS MT otrzymane od Dostawcy w ramach Usługi.
6. Użytkownik, który dokona aktywacji Usługi korzysta z Usługi do momentu rezygnacji z Usługi.
7. Usługa jest świadczona w okresie wskazanym od dnia jej aktywacji do dnia jej deaktywacji.
fsSK1aW3O9c2Zq9N7M9e.jpeg

Decydując się zamówić oprogramowanie u wspomnianej holenderskiej firmy, a tym samym akceptując regulamin, godzimy się otrzymywać wiadomości o podwyższonej opłacie w liczbie 3 tygodniowo przez cały okres trwania usługi. Przy 12 miesięcznej licencji oprogramowania daje to niebagatelną kwotę 959,40 zł brutto.
Jeżeli po przeczytaniu tego tekstu zorientowałeś się, że jesteś jedną z osób, które skorzystały z opisywanej oferty zastosuj się do poniższych wskazówek:

Zasady rezygnowania z Usługi

1 Użytkownik może zrezygnować z usługi w każdej chwili..
2 Rezygnacji z Usługi można dokonać wysyłając wiadomość SMS o treści STOP SKAN na numer 60577.
3 Po rezygnacji z Usługi następuje utrata możliwości korzystania z oprogramowania G Data MobileSecurity 2.
4 Wiadomość wyłączająca usługę, może zostać wysłana wyłącznie z numeru użytego podczas rejestracji.
 

pol963

Nowy użytkownik
Dołączył
14 Czerwiec 2014
Posty
1
Reakcje/Polubienia
0
Moja córka nie chcący włączyła mi coś w nowym telefonie htc 310, od tego czasu przychodzą mi płatne smsy o treści:p System Android na Twoim telefonie jest zabezpieczony przed wirusami. G- Data Mobile Security.

Bardzo chce sie tego pozbyć, wysyłałam ze 2 razy STOP SKAN na 60577 ale nie pomogło, przychodzi sms zwrotny o treści Dostęp do usługi SMS SKAN 60577 AV został już wcześniej anulowany. mimo to smsy dalej przychodzą i muszę za nie płacić, błagam pomóżcie mi.
 

graf

Bardzo aktywny
Dołączył
17 Kwiecień 2012
Posty
768
Reakcje/Polubienia
0
Poczytaj, może znajdziesz odpowiedź:


Zaloguj lub Zarejestruj się aby zobaczyć!

XII. REKLAMACJE

Użytkownik może złożyć reklamację do biura obsługi klienta Dostawcy z wykorzystaniem następujących kanałów komunikacji:

a) mailowo – na adres :

Zaloguj lub Zarejestruj się aby zobaczyć!

b) telefonicznie - 222120105 (w dni robocze od godziny 9 rano do godziny 17),

c) pisemnie – na adres Simiq B.V. z siedzibą w Amsterdamie, Holandia, adres do korespondencji: Stadhouderskade 84, 1073 AT Amsterdam, Holandia.
Reklamacja powinna zawierać co najmniej imię, nazwisko oraz numer telefonu komórkowego oraz opis zgłaszanych zastrzeżeń wraz z żądaniem Użytkownika związanym ze składaną reklamacją. Reklamacja składana pisemnie powinna zawierać ponadto adres korespondencyjny Użytkownika. W przypadku braku ww. danych Dostawca może zwrócić się do Klienta o uzupełnienie ww. danych.
Dostawca ustosunkuje się do reklamacji w terminie 7 (siedmiu( dni roboczych od chwili jej otrzymania.

pol963 napisał:
Moja córka nie chcący włączyła mi coś w nowym telefonie htc 310
Twoja córka nie zrobiła tego niechcący. Nie ważne jaką głupawą gierką czy portalem miłosnym była zainteresowana, zrobiła to ponieważ chciała. Również telefon z którego to robiła miała w swoich rękach "chcący" a nie "niechcący".
Jak byś z nimi rozmawiał lub pisał, to czasami nie powołuj się na to niechcenie.


Może się przyda (jęki tych którym się przydarzyło):


Zaloguj lub Zarejestruj się aby zobaczyć!
 

Kuzyn

Nowy użytkownik
Dołączył
28 Maj 2014
Posty
4
Reakcje/Polubienia
0
Możesz jeszcze u operatora zablokować możliwość otrzymywania wiadomości Premium SMS. Taki zabieg spowoduje, że nie będziesz miał możliwości złapać się na kolejne takie "promocje", oraz aktualne subskrypcje zostaną anulowane.
 
Do góry