Gwarancja na dysk Seagate

Emmers

Bardzo aktywny
Ekspert
Dołączył
25 Marzec 2012
Posty
2248
Reakcje/Polubienia
805
Miasto
Hajnówka
Jakiś czas temu (prawie rok) walnął mi dysk w komputerze: Seagate 1 TB. Dysk kupiony wcześniej od kumpla, czyli z drugiej ręki. Prawdopodobnie poszła elektronika, bo dysk jest niewidoczny w żadnym komputerze z poziomu biosu i z poziomu systemu, mimo, że słychać jak pracuje i to na podwyższonych obrotach. Przebolałem utratę danych i nie w tym rzecz by je odzyskać. Po sprawdzenie gwarancji na stronie producenta ukazało się, że dysk ciągle jeszcze jest objęty gwaranxją
dysk1.jpg

Wypełniłem do końca formularz zwrotu i nie wiem co dalej...Czy mam wysłać sam ten dysk, jeśli tak to na jaki adres?
Jak go opakować? Kiedy spodziewać się zwrotu? Czy za przesyłkę i odbiór nowego dysku się płaci?
Może ktoś z Was robił już taki zwrot gwarancyjny i mógłby opisać jak to wygląda w praktyce. Z góry dziękuję za wszelkie wskazówki
 

Tadek59

Bardzo aktywny
Fąfel
Dołączył
27 Maj 2010
Posty
4168
Reakcje/Polubienia
144
Hm , a nie ma do nich numeru telefonu , czy maila :scratch
 

Likwis

Bardzo aktywny
Dołączył
20 Listopad 2010
Posty
1007
Reakcje/Polubienia
2
Miasto
Okolice Krk
Zajrzyj tutaj :

Zaloguj lub Zarejestruj się aby zobaczyć!

EDIT:

Grunt byś nie miał zarysowanego dysku , wtedy nie ma co wysyłać. Seagate zaostrzył procedury reklamacyjne . Takich nie naprawiają. Szukają dziury w całym by nie naprawiać :jezyk
 

headge

Świeżak
Dołączył
18 Luty 2012
Posty
13
Reakcje/Polubienia
5
Po wypełnieniu formularza zwrotu wysyłasz dysk na warszawski adres, ja opakowałem tylko w folię antystatyczną bez żadnych pianek itp. Na stronie Seagate możesz śledzić później proces przesyłki zwrotnej. W moim przypadku wysyłka nastąpiła z Holandii - czekałem coś ponad tydzień.
 

Emmers

Bardzo aktywny
Ekspert
Dołączył
25 Marzec 2012
Posty
2248
Reakcje/Polubienia
805
Miasto
Hajnówka
headge napisał:
Po wypełnieniu formularza zwrotu wysyłasz dysk na warszawski adres, ja opakowałem tylko w folię antystatyczną bez żadnych pianek itp. Na stronie Seagate możesz śledzić później proces przesyłki zwrotnej. W moim przypadku wysyłka nastąpiła z Holandii - czekałem coś ponad tydzień.

Właśnie interesuje mnie najbardziej ten etap po wypełnieniu formularza. Po kolei: na jaki adres wysyłałeś paczkę?
Czy na adres firmy przewozowej? Skąd firma transportowa wie gdzie ma go dalej wysłać?, czy wkładałeś jakiś dokument w środek paczki (koperty)?
Będę bardzo wdzięczny jak mi to dokładnie opiszesz, myślę, że i inni się wiele dowiedzą z pierwszej ręki.
Pozdrawiam
 

Eru

Bardzo aktywny
Dołączył
31 Lipiec 2010
Posty
584
Reakcje/Polubienia
2
Miasto
Sosnowiec
Po wypełnieniu formularza (czy tam przy już nie pamiętam) wybierasz adres na który masz dostarczyć dysk - następnie musisz wydrukować i przykleić stronę z adresem który system ci wygeneruje.
Ja zrobiłem tak, że na 1 stronę paczki przykleiłem druk od firmy kurierskiej (wysyłałem kurierem) a na 2 stronę paczki nakleiłem to od Seagate - ogólnie musisz to dostarczyć do firmy kurierskiej (chyba UPS) która to potem wyśle to do Seagate (oczywiście ty pokrywasz tylko koszt dostawy do UPS), potem czekasz aż Seagate przeprowadzi diagnozę (na stronie będziesz mógł monitorować status) i podejmie decyzję co z dyskiem dalej się będzie działo - mi przysłali wersję Refurbished.
 

Emmers

Bardzo aktywny
Ekspert
Dołączył
25 Marzec 2012
Posty
2248
Reakcje/Polubienia
805
Miasto
Hajnówka
Wysłałem do UPS pocztą, kosztowało mnie to 19 złotych ( kurierem kosztowałoby 38 złotych) i czekam od ubiegłego piątku. Na razie w monitoringu mam tylko wiadomość, że produkt zastępczy będzie wysłany gdy tylko oryginał dotrze do Firmy.
PS. Zamiennik, czyli dysk o tej samej pojemności i parametrach, dotarł do mnie kilka dni temu. Czyli gwarancja Seagate działa . Świetnie, bo brakowało mi przestrzeni do pracy i gromadzenia darmowych instalek.
 
Do góry