Grandalf

Bardzo aktywny
Członek Załogi
Moderator
Dołączył
26 Maj 2015
Posty
19209
Reakcje/Polubienia
55905
Hugin to program bardzo dobry dla fotoamatorów, który połączy kilka zdjęć w jedno i wykona korektę perspektywy. Jest uważany za narzędzie mające duże możliwości w obróbce zdjęć.

Cechy programu to: łączenie paru obrazów, wykonanych z tego samego miejsca pod różnymi kątami, tworząc panoramę, korekcja zdjęć, które mają zniekształcenia perspektywy, szukanie i optymalizacja punktów kontrolnych między obrazami, korekta zniekształceń spowodowanych przez obiektyw (prostuje zdjęcie), usuwanie błędów
Zaloguj lub Zarejestruj się aby zobaczyć!
.

Obrazy można przesyłać do obszaru roboczego za pomocą funkcji przeglądania lub operacji przeciągania i upuszczania. Wbudowany edytor panoram łączy kilka narzędzi, które pomagają nakładać maski, wstawiać punkty kontrolne, przycinać zdjęcia i wybierać tryb projekcji (na przykład cylindryczny, rybie oko, ortogonalny, prostoliniowy). Program daje możliwość wyrównywania obrazów w celu optymalizacji ich położenia, podglądu panoramy, zmiany koloru tła, wyboru trybu widoku (wyśrodkuj, dopasuj lub wyprostuj) oraz zastosowania operacji automatycznego przycinania.

Swoją pracę możemy kontrolować w okienku podglądu i efekt końcowy zapisać na dysku.


hugin_dziedziniec_palacu_potockich.webp


Narzędzie oferuje obsługę przetwarzania wsadowego, co oznacza, że możesz łączyć wiele projektów i umożliwia instalowanie wtyczek rozszerzających funkcjonalność aplikacji. Program współpracuje z następującymi formatami plików: PNG, JPEG, TIFF, HDR oraz EXR i umożliwia wybór typu obiektywu oraz konfigurację specjalnych parametrów związanych z poziomym polem widzenia (HFOV).

Hugin i zestaw oprogramowania z nim zawarty może posłużyć do:

źródło:
Zaloguj lub Zarejestruj się aby zobaczyć!


hugin_03_pl.webp

Zaloguj lub Zarejestruj się aby zobaczyć!


Hugin osiągnął teraz stabilny status: oprogramowanie jest zalecane do ogólnego użytku.​

Pobieranie:
Zaloguj lub Zarejestruj się aby zobaczyć!
 

Camel1965

Bardzo aktywny
Zasłużony
Dołączył
8 Wrzesień 2010
Posty
37834
Reakcje/Polubienia
33958

Hugin-2023.0.0​

Changes since 2022.0.0


  • PTBatcherGUI can now also queue user defined assistant and user defined output sequences.
  • PTBatcherGUI: Added option to generate panorama sequences from an existing pto template.
  • Assistant: Added option to select different output options like projection, FOV or canvas size depending on different variables (e.g. image count, field of view, lens type).
  • Allow building with epoxy instead of GLEW for OpenGL pointer management.
  • Several improvements to crop tool (outside crop, aspect ratio, ...).
  • Several bug fixes (e.g. in verdandi/internal blender).

Languages


Most of the translations have been updated for this release.


Upgrading


Upgrading from previous versions of Hugin should be seamless. If you do have problems with old settings, these can be reset in the Preferences window by clicking 'Load defaults'.


It is strongly recommended to set the default control point detector to Hugin's CPFind. It is the only control point generator endorsed by Hugin. Third-party generators may be compatible with the plug-in architecture.


Compiling


Users compiling from source refer to the list of
Zaloguj lub Zarejestruj się aby zobaczyć!
and the platform-specific
Zaloguj lub Zarejestruj się aby zobaczyć!
described in the wiki. More information in the README and INSTALL_cmake files in the tarball.


Known issues


When using wxWidgets 3.0.x series Hugin does not run native on Wayland. A workaround is to use the XWayland emulation layer. This has be activated during building by adding -DUSE_GDKBACKEND_X11=on to the CMake command line. (This is not necessary when compiling against wxWidgets 3.2.x or later).


On Linux wxWidgets 3.1.5 and later is by default compiled with EGL support for the wxGLCanvas class. In this case you need to activate EGL support explicitly also in GLEW, otherwise there are crashes when intializing the wxGLCanvas. An alternative is to build Hugin with libepoxy instead of GLEW. For this case add -DBUILD_WITH_EPOXY=on to the CMake com
mand line.
Pobieramy na stronie:
Zaloguj lub Zarejestruj się aby zobaczyć!
 

Podobne tematy:

Do góry