Jak bankowi złodzieje szybko dostosowali się do zmian w logowaniu

Grandalf

Bardzo aktywny
Członek Załogi
Moderator
Dołączył
26 Maj 2015
Posty
19210
Reakcje/Polubienia
55917
Od ostatniej soboty każdy z użytkowników polskich banków internetowych loguje się do nich trochę inaczej. Dodatkowy kod SMS lub zatwierdzenie w aplikacji miały poprawić bezpieczeństwo. Czy poprawiły?

Do tej pory złodziej, który ukradł nasz login i hasło do banku mógł zajrzeć do naszego rachunku, poczytać historię przelewów przychodzących i wychodzących, zobaczyć ile zarabiamy, gdzie kupujemy pietruszkę, zapłacić rachunek za prąd na następne 30 lat – ale nie mógł ukraść pieniędzy, nie mogąc odczytać kodu z SMSa lub kliknąć za nas w aplikacji banku. Nowa unijna regulacja postanowiła życie złodziejom utrudnić – od 14 września potrzebują kodu z SMSa lub potwierdzenia z aplikacji już do logowania do rachunku – tak samo jak my, prawowici użytkownicy.

Jak się okazuje, to w ogóle złodziejom nie przeszkadza, bo od lat znają już sposoby wyłudzania kodów SMS (w końcu bez nich nie mogliby nic ukraść) i po prostu musieli dodać nowe pola do swoich formularzy wyłudzających informacje od nieświadomych niczego ofiar. To, czego nie przewidzieliśmy, to to, ze zajmie im to aż 4 dni.
Cały artykuł:
Zaloguj lub Zarejestruj się aby zobaczyć!
 
Do góry