Nienaleznie pobrany zasilek dla bezrobotnych

Securitas

Bardzo aktywny
Fąfel
Dołączył
12 Czerwiec 2010
Posty
1100
Reakcje/Polubienia
46
Miasto
Białystok
Jakis czas temu moj sasiad zlozyl papiery do ZUS o przyznanie emerytury, zostal odeslany z niczym bo w wyniku reformy emerytalnej przedluzono mu wiek emerytalno o 4 miesiace.Sasiad zwrocil sie do mnie z pytaniem czy musi czekac.Wytlumaczylem mu ze niestety tak.
W zeszlym tygodniu spotkalem sasiada znowu i z ciekawosci zapytalem jak tam sie czuje na emeryturze?Niestety okazalo sie ze ZUS wyjasnia jakies zaleglosci czy cos takiego.
Dzisiaj odwiedzil mnie nieszczesny sasiad i pokazal pismo ktore przynisl mu listonosz.Z listu wynika ze w roku 1992 przez 4 miesiace pobieral zasilek dla bezrobotnch oraz byl zatrudniony w jakiejs firmie i ze w jego sprawie wszczeto postepowanie administracyjne.
Niestety nie jestem prawnikiem i nie mam pojecia jak pomoc sasiadowi, ale mam takie pytanie czy takie cos nie ulega przedawnieniu?Przeciez to bylo 22 lata temu.
 

eMCe

Bardzo aktywny
Zasłużony
Dołączył
29 Maj 2010
Posty
522
Reakcje/Polubienia
4
Miasto
Ś-Wsch
Re: Nielegalnie pobrany zasilek dla bezrobotnych

jakiś czas pracowałem w archiwum UP i z tego co się orientuję takie roszczenia odnośnie bezpodstawnego pobrania zasiłku, stypendium, stażowego itp. ulegają przedawnieniu po 3 latach od wypłaty
aaaa żeby nie było, nie mam żadnego wykształcenia prawniczego więc tak jak Ola radzi zapytaj na tym forum prawnym, może tam znajdzie się ktoś bardziej kompetentny;)
 

kuba-xp

Bardzo aktywny
Dołączył
29 Styczeń 2012
Posty
133
Reakcje/Polubienia
8
Wedle mnie mogą go teraz cmoknąć w pompkę po takim czasie. To ich sprawa dlaczego wydawali zasiłek osobie pracującej. Co za kraj...
 

pss

Bardzo aktywny
Fąfel
Dołączył
16 Październik 2010
Posty
1127
Reakcje/Polubienia
62
Wniosek jest taki że przez 22 lata nic nie robili, a tu w końcu się wzięli za robotę? czekają na pochwały czy co?