Uszkodzone słuchawki Creative

woytek007

Wygadany
Dołączył
12 Listopad 2011
Posty
72
Reakcje/Polubienia
0
Witam, jeżeli piszę w złym temacie proszę o przeniesienie.
Otóż, mam taki problem. Zakupiłem kilka miesięcy temu słuchawki gamingowe marki Creative Sound Blaster 3D Rage USB za kwotę 320zł. Po dwóch miesiącach użytkowania zaczął zanikać dźwięk. Postanowiłem sprawdzić na innym komputerze i to samo. Podczas poruszania kablem dźwięk raz był raz nie. Pomyslałem, że może kabel jest pęknięty w środku (notabene twardy jak cholera). Po wypięciu kabla z portu miniUSB usytuowanego w jednej ze słuchawek (lewej) i próbie jego włożenia z powrotem gniazdo wpadło do środka słuchawki. W tym miejscu jak na focie
tjzt.jpg
.
Zacząłem więc szperać po necie i stwierdziłem, że nie tylko mnie sie tak stało lecz jeszcze kilku innym osobom. Niestety reklamacja przez firmę Creative nie została uznana z uwagi na uszkodzenie mechaniczne z winy użytkownika. Na stronach zagranicznych nie stwierdziłem takiego prpoblemu więc tamtejsze serwisy uznały gwarancję.
Szlag mnie chce trafić, bo gdybym faktycznie coś z nimi zrobił to bym się nie wygłupiał bo za stary jestem, ale kabel w słuchawkach tkwił od pierwszego podłączenia i obchodziłem się z nimi jak z dzieckiem. Pan z pomocy technicznej odpisał mi, że to wina ludzi bo wtykają kabel w gniazdo na oślep i do góry nogami i przez co wciskają port do środka. Nie trzeba być geniuszem, aby stwierdzić, że jest to wada konstrukcyjna (bubel) i gniazdo to najzwyczajniej nie ma podpory od wewnątrz. Firma Creative nie chce się przyznać do tego i dlatego winę zwala na użytkowników.
Nie wiem czy sprawę tą poruszyć na wykopie, ale boje się jakiś nieprzyjemności tak jak Ogiński z Sokolowem :D .
Macie może jakieś pomysły?
 

SE7EN

Bardzo aktywny
Fąfel
Dołączył
27 Maj 2010
Posty
1124
Reakcje/Polubienia
114
Słuchawki oddaj w sklepie gdzie je kupiłeś, napisz wniosek reklamacyjny (w 2-ch egzemplarzach, w tym jeden dla Ciebie) gdzie powołaj się na ustawę z dnia 27 lipca 2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego. Napisz że żądasz wymiany słuchawek na towar wolny od wad ukrytych (konstrukcyjnych), jeśli sprzedawca będzie kręcić nosem, to nic, niech podpisze oba dokumenty i da na nich aktualną datę. Przyjdź po 15 dniach, jeśli nie zdążył odpowiedzieć na Twoje pismo, w myśl tej ustawy uznał ją za zasadną, jeśli odmówi zażądaj dowodu w postaci opinii biegłego rzeczoznawcy (masz takie prawo jeśli zakupiłeś przedmiot maksymalnie 6 m-cy temu, w innym wypadku to on może zażądać tej opinii). Powodzenia!
 

woytek007

Wygadany
Dołączył
12 Listopad 2011
Posty
72
Reakcje/Polubienia
0
Tak też zrobiłem, ale przedstawiciel sklepu stwierdził tak samo na moje pismo, że to jest mechaniczna usterka. Chyba muszę sprawę zgłosić do rzecznika praw konsumenta.
 

SE7EN

Bardzo aktywny
Fąfel
Dołączył
27 Maj 2010
Posty
1124
Reakcje/Polubienia
114
Nie ważne, niech podpisze oba kwity, weź jeden. Musi się do nich ustosunkować oficjalnie (na piśmie) w okresie do 14 dni. Jeśli nie minęło 6 m-cy od zakupu zażądaj opinii biegłego, że ta usterka jest wynikiem złego użytkowania, a nie wady konstrukcyjnej.
 

woytek007

Wygadany
Dołączył
12 Listopad 2011
Posty
72
Reakcje/Polubienia
0
Kwit zostawiłem i otrzymałem odpowiedź, że to ja zepsułem słuchawki i ogólnie, żebym się wypchał. Pozostaje mi chyba tylko interwencja u rzecznika. Słuchawek nie odebrałem ze sklepu.
 

sheriff

Bardzo aktywny
Członek Załogi
Moderator
Dołączył
2 Marzec 2013
Posty
1365
Reakcje/Polubienia
345
A teraz opisze mój przypadek kupiłem słuchawki tak jak ty cena 140 zł po 3 tygodniach wysiadły. Wiec lece do sklepu oczywiście paragon i opakowanie musi być orginalne . Pan zapytał mnie się tylko czy nie są połamane bo automatycznie firma nie uzna reklamacji - mówię mu że nie , tylko problem z głosem był w jednym kubku słabiej grały. Spisaliśmy protokół reklamacyjny po 1 szt dla stron i słuchawki poszły do reklamacji. Co ciekawe pan poprosił mnie o mój adres i telefon i mail.Od samego początku kontakt był szybki i fachowy ze sklepem pełna kultura i fachowość .Po 2 tyg pan zadzwonił do mnie i powiedział ze firma uznała reklamacje i dostane nowe słuchawki ale lepsze od tych co miałem ze firma się poczuwa że z ich winy doszło do awarii i żeby nie tracić dobrego kontaktu z klientem wymienia mi je na inny droższy model z przeprosinami za problem .Po 2 tyg odebrałem słuchawki mam jej już półtora roku i jestem bardzo zadowolony .Ale kupiłem produkt polski a nie klepany hurtowo u skośnookich

A teraz kilka rad co do zakupu

1 - zanim coś zakupimy poczytać w necie o danym produkcie , czyli jakie wady występować mogły u innych co kupili dany towar

2 - zapytać się sprzedawcy jak jest z serwisem - ile dany produkt ma reklamacji ,czy firma chętnie reklamuje towary ,jakie są zasady dotyczące zakupu i reklamacji a tym bardziej zwrotu towaru

3 - przemyśleć zakup i dopiero kupić jak jesteśmy w 100% pewni [ jeśli są wątpliwości odstąpić od zakupu towaru ]
 

woytek007

Wygadany
Dołączył
12 Listopad 2011
Posty
72
Reakcje/Polubienia
0
@sheriff
Problem w tym, że słuchawki te to był nowy model, o którym nie było za bardzo wiadomo co i jak. Kierowałem się danymi technicznymi no i nazwą Creative. Wcześniejsze modele jak Fatality były zajebiste. Dopiero później pojawiły się sygnały, o dziwo z taką samą usterką jak u mnie.
Moim zdaniem fatalnym rozwiązaniem było zrobienie gniazda microUSD w słuchawce, a można było kabel umieścić na stałe. Niestety firma Creative nie chce się przyznać, że to jest bubel. Choć same w sobie bardzo fajnie grały na komputerze z wgranym programem, bo na innym urządzeniu to już nie za bardzo, no ale miały służyć do gier i rozmów.
Jedno wiem już nigdy nie kupię nic z Creative'a.
 
Do góry