Uwaga użytkownicy iPhonów w sieci T-Mobile, wasz rachunek za wrzesień może być wyższy

Grandalf

Bardzo aktywny
Członek Załogi
Moderator
Dołączył
26 Maj 2015
Posty
19243
Reakcje/Polubienia
56070
Od kilku dni niektórzy klienci T-Mobile, dostają nawet po kilkadziesiąt SMS-ów z “ciągiem cyfr i liter” od nadawcy podpisanego jako “INFO”. Ich wspólną cechą jest to, że mają iPhony…Oto przykładowa treść SMS-a:

iphone-sms-tmobile-imessage-583x600.png

Jak pisze jeden z Czytelników Niebezpiecznika, Bartek, którego dotknął ten problem (otrzymał dziś już ponad 30 takich SMS-ów) kontaktował się on w tej sprawie z BOK-iem T-Mobile:
Problem najprawdopodobniej dotyczy osób, które używają iPhonów, a przeniosły (kiedykolwiek) nr do t-mobile z innej sieci. Nie mogą od kilku dni korzystać z iMessage i FaceTime. W dziale technicznym (2,40zl/minuta – to swoją drogą też dziwne) dowiedziałem się, że wiedzą o tym ale nic nie potrafią z tym zrobić.
Jasne, że można korzystać z innych komunikatorów, ale w tej sprawie dochodzi kwestia dodatkowych opłat. Otóż gdy iPhone próbuje uruchomić iMessage to wysyłany jest płatny request do UK a potem dostaje się na telefon już bezpłatnie SMSa że funkcja jest aktywna.
Jestem teraz zalewany tymi SMSami, a to oznacza że telefon ciągle śle płatne smsy do Anglii.
Ponieważ nie wszyscy klienci T-Mobile z iPhonami otrzymali te wiadomości, dobrym tropem może być hipoteza, że dotyczy to tylko “przeniesionych” numerów. Z jakiegoś powodu, SMS-y z UK docierają do nich w formie zmodyfikowanej, nierozpoznawalnej przez iOS jako komunikat aktywacji usługi iMessage (poprawnie zbudowanego SMS-a system iOS nie pokazuje, po prostu wyskakuje komunikat, że “iMessage jest już aktywne”).

Cały artykuł:
Zaloguj lub Zarejestruj się aby zobaczyć!
 
Do góry