Moc 650 KM, moment obrotowy równy 820 Nm przyspieszenie do 100 km/h w 3,2 s. i maksymalna prędkość 340 km/h. Tak w założeniach ma prezentować się charakterystyka Arrinery Hussarya. To od nowa narysowany model, zupełnie inny niż pierwszy egzemplarz Arrinery pokazany w 2011 roku. Pierwszy film ukazujący samochód w ruchu, który pojawił się w sierpniu 2011 roku, dodatkowo rozbudził emocje i niejeden wierzył już w rychły debiut polskiego rywala Ferrari i Lamborghini. W maju 2012 r. dziennikarz motoryzacyjny, Jacek Balkan stwierdził jednak, że polski supersamochód to zwykłe oszustwo. W zrealizowanym przez niego materiale wideo można było usłyszeć, że Arrinera to jedynie replika, przypominająca Lamborghini Reventona.
Jak stwierdził dziennikarz, Arrinerę oparto na ramie wykonanej przez firmę Bojar, zajmującą się tworzeniem replik, a w jej wnętrzu można znaleźć wloty powietrza od Opla Corsy i zegary z Audi A6. To zaś miało sugerować, że do napędzania pokazanej wersji Arrinery użyto również silnika tego niemieckiego koncernu. Takie same podejrzenia pojawiły się już w styczniu 2012 r. na blogu venowatch.blogspot.com, gdzie oskarża się spółkę Veno, posiadającą akcje swojej spółki-córki Arrinera Automotive, o to, że jedynym celem jej istnienia było "wyciągnięcie" od inwestorów jak największych sum, a nie zbudowanie supersamochodu.
Minęły jednak dwa lata. W tym czasie przed sądami toczyły się sprawy związane z tą publikacją, a Arrinera od czasu do czasu publikowała informacje o postępie prac. W listopadzie firma zaprezentowała film z testów jeżdżącej ramy Hussaryi z silnikiem V8 General Motors o pojemności 6,2 litra oraz skrzynią biegów włoskiej firmy Cima o symbolu T906HE, w której maksymalny moment obrotowy na wejściu wynosi 900 Nm. Jak wynika z filmu, w testach brał udział Lee Noble, który jest jednym z twórców samochodu.
Narysowana na nowo Arrinera może się podobać. Niektórym może też przywodzić na myśl znane modele topowych marek, takie jak Ferrari California, Ferrari F12 Berlinetta czy Corvette Stingay. Z niecierpliwością czekamy na pierwszy jeżdżący egzemplarz, a potem produkcję seryjną.
tb, moto.wp.plDesign
Auto charakteryzuje nadwozie o dynamicznych i ostrych liniach, które wyraźnie wskazuje na ogromne możliwości supersamochodu. Przód poprowadzony jest nisko przy ziemi, co niezwykle poprawia właściwości aerodynamiczne. Dwa wloty powietrza sprawiają, że pęd powietrza dynamicznie chłodzi hamulce. Obserwując auto z boku nie można się oprzeć wrażeniu, że pojazd jest zaskakująco asymetryczny: przesunięta do przodu kabina pasażerska i wydatnie wznosząca się linia drzwi, nie są elementami do których jesteśmy przyzwyczajeni obserwując zwykłe samochody w codziennym ruchu miejskim. Tak futurystycznie wyglądające nadwozie jest m.in. konsekwencją lokalizacji potężnego silnika, który jest zamontowany centralnie, przez co wyraźnie dominuje nad całą konstrukcją. Z tyłu samochodu znajdzie się również bardzo nietypowa obudowa tłumików, która wraz z dyfuzorem przypomina dysze samolotu odrzutowego. Supersamochód Arrinera zostanie wyposażony w silnik, który dostarczy moc 650 KM. Niepowtarzalna będzie też karoseria, której kształty i lekka budowa pozwolą na wykorzystanie możliwości jednostki napędowej. Głównym stylistą, który opracował linię Arrinery jest Pavlo Burkatskyy.
Rama i nadwozie
Rama zaprojektowana przez Lee Noble’a powstanie z wysokowytrzymałej stali o zróżnicowanym przekroju z uwzględnieniem odpowiedniej wytrzymałości na skręcanie. Będzie ona niezwykle lekka i będzie się charakteryzowała dużą odpornością na odkształcenia. Doświadczenie brytyjskiego konstruktora (ponad 30-lat w branży) supersamochód gwarantuje także odpowiedni poziom bezpieczeństwa dla samochodów tej klasy. Opcjonalnie nadwozie, wnętrze oraz podłoga samochodu będą mogły być wykonane z kompozytów węglowych i kewlarowych.
Wnętrze
Poszczególne elementy zostaną wykonane są ze skóry najwyższej jakości i kompozytów. W aucie znajdzie się zestaw audio, pełna elektryka szyb i lusterek oraz klimatyzacja. Ze względów bezpieczeństwa - w przypadku dachowania - za fotelami znajdą się wzmocnione pałąki, a obydwa fotele są wyposażone w pasy bezwładnościowe.
Silnik
Pod maską znajdziemy 8-cylindrową jednostkę o pojemności 6,2 l., mocy maksymalnej wynoszącej 650 KM i momencie obrotowym równym 820 Nm.
Koła
19-calowe koła stworzą dodatkową przestrzeń dla wydatnie powiększonego układu hamulcowego. Na obręczach będących odlewem z metali lekkich zostaną założone opony o rozmiarze 255/35 R19 z przodu i 335/30 R19 z tyłu.
Hamulce
Na przednich kołach znajdą się zaciski 6-tłoczkowe i tarcze 380 mm. Z tyłu zaciski 4-tłoczkowe i tarcze 350 mm.
Zawieszenie
Niezależne, trapezowe, zoptymalizowane do prowadzenia w zakrętach oraz przy dużych prędkościach.
Kamera termowizyjna
Pojazd opcjonalnie będzie mógł mieć zainstalowaną kamerę termowizyjną, która monitoruje przestrzeń kilkuset metrów przed samochodem. Ilekroć kamera zarejestruje obiekt o podwyższonej wobec otoczenia temperaturze, czyli przypuszczalnie człowieka lub zwierzę, kierowca będzie mógł dostrzec jasny i wyraźny obraz tego obiektu na wyświetlaczu umiejscowionym w środkowej konsoli na wysokości oczu kierowcy. Dzięki temu wzrasta poziom bezpieczeństwa w nocy i we mgle w sposób nieporównywalny z efektem jakie dają światła ksenonowe.
Wymiary i orientacyjne dane techniczne wersji docelowej
Długość (mm): 4450
Szerokość (mm): 2056
Wysokość (mm): 1190
Rozstaw kół przód (mm): 1744
Rozstaw kół tył (mm): 1744
Rozstaw osi (mm): 2695
Pojemność silnika (l): 6.2
Silnik: V8
Moc (KM): 650
Maks. moment obr. (Nm): 820
Skrzynia biegów: CIMA
Masa (kg): 1300
Masa/moc (kg/1 KM): 2,0
0-100 km/h: 3,2
0-200 km/h: 8,9
0-200-0 km (s): 14,3
200-0 km/h (m): 133
Czas na 1/4 mili (s): 11.0
Prędkość maks. km/h: 340
Przeciążenie w zakręcie (g): 1,3
Wyposażenie wersji podstawowej:
radioodtwarzacz CD/MP3, 4 głośniki, zestaw głośnomówiący Bluetooth®
kolumna kierownicy z możliwością regulacji nachylenia i długości
elektrycznie sterowane i podgrzewane lusterka boczne
elektrycznie sterowane szyby przednich drzwi
ergonomiczne sportowe fotele przednie
obszywana skórą deska rozdzielcza
centralny zamek sterowany pilotem
światła do jazdy dziennej (DRL)
kierownica sportowa, 3-ramienna
światła LED: mijania i długie
19-calowe obręcze aluminiowe
lampki do czytania z przodu
zestaw naprawczy do opon
manualna skrzynia biegów
klimatyzacja manualna
pasy bezwładnościowe
silnik o mocy 650 KM
kamera cofania
czujniki parkowania
dywaniki podłogowe
tapicerka skórzana
złącze AUX-in
Pakiety wyposażenia opcjonalnego:
Pakiet Termowizja - kamera termowizyjna firmy FLIR + podnoszony ekran LCD.
Pakiet Carbon wnętrze - elementy wykonane z włókna węglowego z widocznymi włóknami: konsola środkowa, progi wewnętrzne, rączki w drzwiach, obudowa cyferblatów, kierownica, tylne oparcie foteli.
Pakiet Carbon - elementy wykonane z włókna węglowego z widocznymi włóknami: lusterka, tylny dyfuzor, osłona silnika.
Pakiet Carbon premium - elementy wykonane z włókna węglowego z widocznymi włóknami: pakiet standard + kompletna karoseria wykonana z włókna węglowego.
Pakiet Carbon mat - wszystkie elementy wykonane z matowego włókna węglowego.
Pakiet Car audio premium - system 6 głośników wraz ze wzmacniaczem, DVD z nawigacją.
Pakiet LED - podświetlenie wnętrza kabiny pasażerskiej oraz drzwi za pomocą LED.
Pakiet Hamulce - powiększone tarcze hamulcowe i zaciski firmy AP Racing lub Brembo.
Pakiet Power - wzmocniony silnik do 700 KM, powiększone tarcze hamulcowe i zaciski.
Pakiet Tor – czteropunktowe pasy, utwardzone zawieszenie, obniżony profil opon, fotele kubełkowe wykonane z włókna węglowego.
Pakiet Exclusive - indywidualny kolor nadwozia, detale wnętrza, przeszycia na skórze, elementy z włókna węglowego w jednym z pięciu dostępnych wzorów pokrywane odcieniem podobnym do
Wszelkie prawa zastrzeżone. Copyright by Arrinera 2014
Ale paździerz .Takim designem to mogli by tylko powalczyć ze starą Multiplą .Mirko napisał:Nissan Pulsar
Japończycy zamierzają powalczyć z Volkswagenem Golfem. Ciekawe ??
Przód i linia boczna bez zarzutu ale tył faktycznie strasznie fajansiarski i niepasujący do całości.programexe napisał:Z tyłu wygląda jak rumuński złom składany z resztek ze złomu,